A Ferrari tavaly egyértelműen a mezőny legerősebb motorjával bírt, ám a riválisok megkeresései után a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szabálypontosításokat és -szigorításokat adott ki, az olasz erőforrás fölénye pedig odalett.
A maranellói motort aztán vizsgálat alá is vonta az FIA, de büntetés végül nem lett a dologból, a nagyközönség és az ellenfelek meglepetésére és felháborodására egy titkos alku keretében rendezték az ügyet, annak ellenére is, hogy a felügyelőszervezet jelezte, szerintük is szabálytalan lehetett az erőforrás, de bizonyítani nem tudták azt.
Tavasszal az Il Resto del Carlino már felvetette, hogy belső informátor szivárogtathatott Maranellóból, most pedig a Corriere della Sera is ugyanezzel állt elő, egyre biztosabbnak tűnik, hogy ipari kémkedésről volt szó.
A lap azt írja, Charles Leclerc tavalyi monzai győzelme után indult az akció, egy besúgó adott ki adatokat a motorról, az FIA ezekre alapozva vizsgálódott és zárta be a kiskapukat, azonban a téli vizsgálatuk lezárásához nem tudták felhasználni az illegálisan szerzett információkat, egyrészt ezért nem kapott büntetést a Ferrari, másrészt pedig azért, mert mindenki más is trükközik.
„Az FIA tudja, hogy mindegyik motorgyártó feszegeti a határokat, miközben igyekeznek a lehető legkevesebbet kockáztatni. Ezért nem találtak szabálytalanságokat a Ferrarinál (hivatalosan). Sok bennfentes szerint pillanatnyilag épp a Ferrarié az egyetlen tiszta motor. A lebuktatáshoz viszont bizonyítékok kellenek, ezekhez viszont csak kémkedéssel vagy besúgással lehet jutni” – áll a cikkben.