A Racing Point 2020-ra a tavalyi bajnoki Mercedest másoló modellel állt elő, a másolás pedig meglepően jól sikerült, az RP20-as a mezőny második-harmadik leggyorsabb autója.

A silverstone-i csapatnál a kezdetektől azt hangsúlyozták, hogy a járgányuk szabályos, ugyanis fotók alapján fejtették vissza és tervezték újra az egész konstrukciót, ráadásul végig tájékoztatták is a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) műszaki szakembereit is, ám úgy tűnik, van egy gyenge pont: az első fékhűtők.

A Renault szerint azt biztosan nem a Racing Pointnál fejlesztették, ezért a francia csapat sorban a Stájer, a Magyar és a Brit Nagydíj után is óvást nyújtott be az alkatrész szabálytalanságára hivatkozva.

A Renault szerint a fékhűtőt nem egyszerűen visszafejtették, abból a Racing Point eredeti példányt kaphatott a Mercedestől – a nagy kérdés az, hogy ez mikor történt, 2019. december 31-éig ugyanis ez az alkatrész a csapatok között szabadon adható-vehető kategóriába tartozott, idén már viszont saját fejlesztésnek kell lennie, ráadásul ha tavaly is kapták meg az elemet, szabályosnak tekinthető-e a tökéletes másolat idei használata.

A német Auto Motor und Sport most arról ír, hogy a Renault-nál sem egyszerű szemrevételezéssel, fotózással jutottak arra, hogy érdemes lesz óvni, a lap úgy tudja, volt Racing Point alkalmazott(ak) súgott (súgtak) a riválisnak, sőt, aki(k) akár tanúként előáll(nak), ha úgy alakul.

A Motorsport.com arról tudósít, hogy immár a Ferrari is beszállt az ügybe, a Mercedes-másolást szintén ellenző olasz csapat levélben fordult az FIA-hoz, magyarázatot kérnek arra, hogyan, miért nem lépett közbe a felügyelőszervezet.

A Scuderia állítólag az F1-jogtulajdonos Liberty Mediát is megfenyegette, hogy nem írják alá a következő Concorde-szerződést, ha nem rendeződik megnyugtatóan a Racing Point ügye.