Miután a múlt héten nem állhatott rajthoz, így élesben ezen a hétvégén tért vissza a Forma-1-be Nico Hülkenberg. A 70. Évforduló Nagydíjon a sokak számára felfoghatatlan, többek között Daniel Ricciardót és Max Verstappent is megdöbbentő harmadik helyről várhatta a futamot, s bár a később a futamot is megnyerő holland, valamint a ferraris Charles Leclerc is eléje került, az utolsó körökig stabilan őrizte az ötödik helyet.

Nyolc körrel a leintés előtt azonban egy harmadik kiállást is be kellett iktatni Hülkenberg versenyébe, ami miatt a másik Racing Point-ossal, Lance Stroll-lal, valamint a Red Bull pilótájával, Alexander Albonnal szemben is pozíciót vesztett, így hetedikként intették le. A futam után megmagyarázta az extra kerékcsere okát: „Kénytelenek voltunk lecserélni a gumikat, mert mindkét hátsó gumi borzasztóan elhólyagosodott, két-három kör alatt erős lett a vibráció is” – idézi a németet a Racing Point Twitter-csatornája.

Nem hiszem, hogy a gumi kibírta volna a végéig

– folytatta a német, akinek a félelme nem volt alaptalan, tekintve, hogy az egy héttel ezelőtti Brit Nagydíj hajrájában három gumi is eldurrant, többek között a három keréken nyerő Lewis Hamiltoné, ráadásul erre a hétvégére eggyel lágyabb gumiösszeállítással készült a Pirelli. „Kár érte, mert a verseny első felét nagyon szépen kontroll alatt tudtuk tartani, aztán az elsődleges [kemény – szerk.] gumikra váltottunk, és teljesen más volt az érzés, egyszerűen nem működött.”

F1: Defektveszély tette tönkre a rózsaszín álmot 1

Ami a versenyt illeti, Hülkenberg úgy fogalmazott, kemény volt újra komplett F1-es versenytávot teljesítenie, miután tavaly december óta nem vezetett autót versenykörülmények között. „Szerencsére ezekben az autókban elég közel van a fejtámasz, így tudtam pihentetni a fejemet” – nyilatkozta a Sky Sports F1-nek. „Az egész testemet és a hátizmaimat is kikezdte, a fenekem körül pedig meglehetősen szűknek éreztem az ülést, így holnap reggel biztosan lesznek fájdalmaim.”

„Egyébként nyugodt verseny volt, nem voltam benne a nagy csatákban, amiért most hálás vagyok. Örülök, hogy nem volt túl sok akció, ennyi éppen elég volt.”

Hogy eddig tartott-e Nico Hülkenberg visszatérése, Sergio Pérez jövő heti koronavírus-tesztjétől függ. Ha az negatív lesz, a mexikói tér vissza az RP20-as volánja mögé, mint arra a Racing Point csapatfőnöke, Otmar Szafnauer is számít, az egyszeres rajtelső pilóta pedig visszatérhet a munkanélküli hónapokban folytatott életviteléhez, közben természetesen készülve egy újabb esetleges beugrásra.

„Őszintén szólva még nem látom a teljes képet. A következő napokban, főként a hétvégéhez közeledve kiderül majd” – tette hozzá bizonytalanul a 32 esztendős versenyző. „Szerintem ott leszek [Barcelonában – szerk.], arra az esetre, ha továbbra sem tudna rajthoz állni. Ebben az esetben ugyanis én fogom helyettesíteni őt. Arra számítok, hogy újra későn, csütörök magasságában születik döntés erről.”

F1: Defektveszély tette tönkre a rózsaszín álmot 3

Noha a Racing Point kettős pontszerzéssel zárt Silverstone-ban, nem dőlhet hátra, mert ezúttal a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) idézte be a csapat képviselőit, amiért azokkal a hátsó fékekkel álltak rajthoz, amik miatt nemcsak óvást nyújtottak be a rózsaszín autók ellen az előző három versenyhétvégén, hanem pontlevonással és pénzbírsággal büntették azokat.