Régóta megy a vita a Forma-1 alapdokumentumának meghosszabbításról, a jelenleg hatályos Concorde Agreement az idei év végén jár le. Ez a szerződés szabályozza sok más mellett a bevételek és pénzdíjak elosztását is, a Mercedes pedig jó ideje elégedetlen azzal, ahogy a szerződés áll.

Pedig a Liberty Media nagyon szeretné, ha végre pont kerülne a tárgyalások végére. Eredetileg egy augusztus 12-i „korai aláírási” határidőt tűztek ki, aki eddig aláírta volna az új Concorde Agreementet, pénzügyi bónuszra lett volna jogosult.

Ezt a határidőt végül augusztus 18-ra tolták ki, a végső aláírási határidő viszont változatlanul augusztus 31. A Mercedes csapatfőnökét nem igazán izgatja a korai határidő.

„Kitűzték ezt a határidőt, és világossá tették, hogy nagyon várják az aláírást. Ha azonban nagyobb cégeknek több időre van szükségük, nem hinném, hogy bármilyen következménye lenne az augusztus 12-i határidő elmulasztásának” – vélekedett Toto Wolff, világossá téve, a Mercedes nem hagyja, hogy sürgessék.

„Ez egy partnerség. Szükség van a csapatokra, és egy erős jogtulajdonosra is.”

Sajtóértesülések szerint ugyanakkor a Mercedes nagyon nem elégedett a szerződés jelenlegi formájával. Állítólag az a német márka fő problémája, hogy míg a Ferrari az új rendszerben is kapna majd történelmi bónuszt, a Mercedes másokkal együtt nem részesülne ilyenben.

Megbízható forrásokra hivatkozva a német Sport1 azt írta, hogy a Mercedes csak 2021-re ír alá. Wolff Silverstone-ban úgy fogalmazott, az új szerződés legnagyobb vesztese a Mercedes lenne.