Már a 2020-as év első negyedévi pénzügyi jelentése is siralmas volt, de a koronavírus-járvány első hullámának felpörgése vágott oda igazán a Forma-1-nek (is).
A hét elején kiadott Q2-es, azaz április-júniusra vonatkozó beszámoló szerint a három legrosszabb hónapban mindössze 24 millió dollár folyt be az F1 kasszájába. Nem kis pénz, de máris más a kép, ha mellétesszük a 2019 ugyanezen időszakában befolyt 620 milliót – a csökkenés több mint 96 százalékos.
A bevételkiesést természetesen a futamok elmaradása okozta, az április-júniusi időszakra az eredeti versenynaptárban hét futam szerepelt, a teljes szezon egyharmada, de a meg nem tartott nagydíjak után sem a pályák, sem a közvetítést végző tévék nem fizettek, bevételt csak a nem versenyhez kötött szponzori pénzek jelentettek.
Míg 2019 második negyedévében az F1 14 millió dolláros profitot termelt, idén 136 milliós veszteség az eredmény, méghozzá úgy, hogy a jogtulajdonos Liberty közlése szerint – tavallyal ellentétében – a csapatoknak sem utaltak pénzt az érintett három hónapban.
A Liberty a Q2-ben igyekezett minimalizálni a működési költségeit, minden nem sürgős kiadást elhalasztottak, csökkentették az alkalmazottak bérét, valamint a dolgozók nagyjából felénél éltek az Egyesült Királyság kényszer-szabadságolási programjával, melynek keretében az állam átvállalta a hazaküldöttek fizetését (pontosabban annak 80%-át).
2020 harmadik negyedéve már sokkal jobban festhet majd, hiszen július elején elindult a szezon, és ha minden jól megy, szeptember végéig összesen 10 futamot rendeznek majd, igaz, a bevételek így is messze elmaradnak majd az előző éviektől, hiszen a zárt kapus nagydíjakat tartó pályák jelentősen mérsékelt rendezési díjat fizetnek, sőt, egyes esetekben megfordul a pénz útja, és még a Liberty fizet, ráadásul a cég bérköltségei visszatérnek a régi szintre.