Lewis Hamilton nyerte a 2020-as Forma-1-es Spanyol Nagydíjat. A Mercedes hatszoros világbajnoka a Red Bull-os Max Verstappen és a másik Merciben ülő Valtteri Bottas előtt ért célba a 66 körös futamon.
A rajttól gond nélkül eljött Hamilton, Bottast azonban Verstappen és a Racing Point versenyzője, Lance Stroll is lehagyta. A Red Bull hollandja ezt követően végig a finn előtt maradt, aki ráadásul némi időt is veszített Stroll mögött – öt körébe került, mire átrágta magát rajta.
Annak ellenére, hogy a Pirelli abroncsai miatt a két kiállásos taktika tűnt a legjobb választásnak, nem láthattunk túl sok izgalmas eseményt vasárnap délután. Mindössze a dobogósok végeztek egy körön belül, a negyedik helyezett Stroll is mindössze 65 kört teljesített a versenyből.
Habár negyedikként intették le, egy öt másodperces büntetés miatt ötödikként rangsorolták a koronavírusból kigyógyult Sergio Perezt (Racing Point), a hazai pályán versenyző Carlos Sainz (McLaren) pedig hatodik lett.
Sebastian Vettelnek újra összejött a pontszerzés, a német csak egyszer járt a bokszban kereket cserélni. A német végül hetedik helyig repítette a Ferrarit, csapattársa, Charles Leclerc azonban egy motorhiba miatt kiállni kényszerült.
A maradék három pontszerző helyen Alexander Albon (Red Bull), Pierre Gasly (AlphaTauri) és Lando Norris (McLaren) osztozott. Leclerc-en kívül más nem adta fel a versenyt.
A pontverseny élén továbbra is Hamilton áll, már 132 ponttal. Mögötte 95-tel következik Verstappen, Bottas a harmadik helyen 89 egységgel várhatja a két hét múlva következő Belga Nagydíjat. A csapatok sorrendjét a Mercedes 221 ponttal vezeti a 135 pontos Red Bull előtt. A harmadik hely környéke igazán szorosan alakul: a Racing Point 63, a McLaren 62, a Ferrari 61 egységgel várhatja a folytatást.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Derült időben, 30 fokos levegő- és 49 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók rajtrácsra a 2020-as szezon hatodik Forma-1-es futamára, a Spanyol Nagydíjra.
Az év hatodik pole-pozícióját Lewis Hamilton szerezte meg a Mercedesszel, megelőzve csapattársát, Valtteri Bottast. A második sorba Max Verstappen és Sergio Perez állhatott fel a Red Bull-lal és a Racing Pointtal, a harmadik soron a Racing Point kanadaija, Lance Stroll és a Red Bull-os Alexander Albon osztozhatott. A negyedik sort a McLaren versenyzői bérelték ki Carlos Sainz – Lando Norris sorrendben, a legjobb tízbe pedig befért még Charles Leclerc Ferrarija és Pierre Gasly AlphaTaurija. Sebastian Vettel csak a 11. helyről várhatta a piros lámpák kialvását a másik Ferrarival.
A mezőny többsége a lágy gumikon vágott neki a versenynek, heten azonban – Vettel, a két Renault, a két Alfa Romeo, Romain Grosjean (Haas) és Nicholas Latifi (Williams) – a sárga oldalfalú közepes keveréket választották a futam elejére.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben a két kiállásos taktika lehetett volna, lágy-közepes-lágy elosztásban, 19 körös lágy gumis etapokkal. Valamivel lassabbnak gondolták ennél a három kiállásos stratégiát, mely három 15 körös lágy gumis és egy 21 körös közepes gumival teljesített etapból állhatna. Azoknak pedig, akik jobban bíznak a sárga oldalfalú abroncsokban, az olaszok a lágy-közepes-közepes felosztással számoltak, két 25 körös közepes gumis etappal a 62 körös versenyen.
Bulls, to the grid! 👊 Let’s get it 💪 #SpanishGP pic.twitter.com/vBOz2Dx0R1
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) August 16, 2020