A Nemzetközi Automobil Szövetség továbbra is azt tervezi, hogy már a Belga Nagydíjon betiltja a speciális időmérős motormódok használatát. Michael Masi Forma-1-es versenyigazgató szerint az FIA „felkészült” az ellenőrzésekre, a vonatkozó technikai direktívák kiadása a verseny előtti napokban várható.
„Úgy gondoljuk, ellenőrizhető a tilalom. Egyébként nem döntöttünk volna a bevezetéséről” – magyarázta Masi.
Könnyen lehet azonban, hogy a tilalommal csak szívességet tesznek a Mercedesnek, holott a szabályt alapvetően a címvédő ellen találták ki. „Évekig dolgoztunk azon, hogy ez működjön, aztán jön valaki, és azt mondja, ezt nem akarjuk többé” – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke.
„De először pontosan meg kell fogalmazni a szabályt. Végső soron ez egyszerűen csak egy újabb kihívás lesz számunkra: ha az extra teljesítményt elveszik tőlünk arra a pár körre az időmérőn, a versenyen még többet tudunk majd kihozni a motorból.”
„Jelenleg amúgy is a versenyek számítanak a gyenge pontunknak, nem pedig az időmérők. Talán még szívességet is tesznek nekünk.”
Ha az időmérőt és a versenyt a jövőben ugyanazzal a motorüzemmóddal kell teljesíteni, az nem jelenti automatikusan azt, hogy a Mercedes a jelenlegi versenyüzemmódját fogja választani. Sokkal logikusabb megoldásnak tűnik egy középút leprogramozása: ezzel az időmérőkön valószínűleg valóban lassulna a Mercedes, a versenyeken azonban akár még gyorsulhat is azzal, hogy a „spórolósabb” kvalifikációknak köszönhetően agresszívebben használhatja az erőforrását.