Becsatolt biztonsági öv nélkül vezetett Charles Leclerc a Spanyol Nagydíjon, ráadásul kétszer is elment így a boxutca bejárata mellett. Leclerc nem sokkal a kerékcseréje után pördült meg az utolsó sikánban, mert Ferrarijának motorja egyszerűen leállt.

Az újraindítással kapcsolatos nagy igyekezetében Leclerc véletlenül kioldotta a biztonsági öve csatját, de ahelyett, hogy azonnal kiállt volna a boxba, megpróbált így tovább versenyezni.

Végül felülkerekedett a józansága, és szólt a csapatnak, hogy öv nélkül vezet, de ha megengedték volna neki, lehet, így is kint maradt volna a pályán. „Srácok, ki kell állnunk a boxba, ki kell állnunk” – rádiózta Leclerc. „Amikor kerestem a gombot, hogy újraindítsam az autót… Most nincs becsatolva az övem.”

„Féktávokon eléggé csúszkálok az ülésben. Én ugyan nem bánom, de eléggé biztos vagyok benne, hogy senki nem örülne, ha öv nélkül versenyeznék.”

Leclerc ezután közölte a mérnökével, hogy új csattal készüljenek, mert az eredeti valahova elrepülhetett. Noha a rádión „vették” az üzenetet, végül az új csatról elfeledkeztek a szerelők, akik így persze nem tudták újra bekötni a monacóit – ezen a napon a garázs egyik oldalán sem remekelt a csapat.

„Mondtam, hogy készítsetek elő egy új csatot, mert a másik elrepült. Direkt szóltam” – háborgott Leclerc a rádióban. Ekkor már mindenki érezte, hogy a versenynek annyi, így inkább arra kérték, állítsa le a motort.

Az ügyben nem indult vizsgálat, bár a Forma-1 versenyigazgatója, Michael Masi közvetlenül a megpördülése után még belehallgatott Leclerc rádiózásába. Masi arra volt kíváncsi, szükség van-e biztonsági autóra, vagy sikerül újraindítani a motort.

„Hallgattam Charles kommunikációját” – erősítette meg Masi. „Azonnal kapcsolatba léptem a csapattal, hogy újra tudják-e indítani a motort vagy nem. Szoros volt.”

Az övről szóló rádiózás pillanatában Masi valószínűleg már mással volt elfoglalva.