Elképzelhető, hogy újabb trükközésre gyanakszik a Nemzetközi Automobil Szövetség a Forma-1-ben, erre utalhat, hogy az összes, a sorozatban érdekelt motorgyártónak részletes információkat kell adnia az energia-visszanyerő rendszerének felépítéséről.
Az Auto, Motor und Sport szerint minden motorgyártónak vázlatokat, sőt háromdimenziós számítógépes modellterveket is be kell adnia minden kiegészítő áramkörről, amelyek nem kapcsolódnak a nagyfeszültségű áramkörhöz.
Az FIA arra gyanakodhat, hogy egy vagy több csapat kijátssza a szabályokat az energia-visszatáplálással kapcsolatban, és a megengedett 163-nál több lóerőt táplál a rendszerbe az MGU-K-n keresztül. Az ügyre rálátó források szerint a szövetség kérése túl konkrét ahhoz, hogy egyszerű rutinvizsgálatról legyen szó.
Az FIA figyelmeztetése szerint minden olyan rendszer, amely szándékosan befolyásolja az elektromos méréseket, a szabályzat súlyos megszegésének minősül. Hasonló lehet az ügy ahhoz, ahogy a Ferrari – a gyanú szerint – az üzemanyag átfolyásmérőjét manipulálta tavaly.
Amennyiben az FIA gyanús elemet talál, akár részletes fizikai ellenőrzést is végezhet az autókon.
Más források szerint az adatbekérés szimplán csak azzal függ össze, hogy az FIA már a soron következő Belga Nagydíjtól be akarja tiltani az időmérős motormódok használatát. Az ERS-vázlatokra az ellenőrzések miatt lehet szükség.