A Red Bull nem tervez változtatást idei autója, az RB16-os filozófiáján – mondjuk a szezon közben, a jövőre befagyasztott fejlesztések mellett erre nem is nagyon lenne lehetősége.

Az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko egy interjúban elárulta, hogy a technikai igazgató Adrian Newey továbbra is a meredek előredőlésű (high rake) kasztnit tartja az aerodinamikailag leghatékonyabb megoldásnak.

„Newey azt mondja, ez a leghatékonyabb megoldás, szóval kitartunk mellette” – fogalmazott Marko. „A bajnokság első három helyezettje, köztük Max messze a mezőny előtt állnak, szóval annyira nem nyúlhattunk mellé az autónkkal. Hiszünk benne, a technikai igazgató feladata pedig éppen az, hogy kijelölje a követendő irányt.”

Marko szerint a Red Bull továbbra is a Forma-1 legfiatalabb világbajnokává szeretné tenni Verstappent. „Még megnyerheti a bajnokságot, ez a célunk erre a szezonra.”

„A kasztninkkal vannak még kisebb-nagyobb nyűgjeink, a szélcsatornás adatok eltérnek a pályán gyűjtöttektől. De keményen dolgozunk ezen, Belgiumban is lesznek új alkatrészeink, amelyek várhatóan növelik majd a stabilitást.”

„Még a szezon felénél sem járunk, előbb-utóbb megszakad a Mercedes győzelmi sorozata.”

Marko szerint az időmérős motormódok Olasz Nagydíjtól való betiltása is segíteni fogja a Red Bullt. A tanácsadó úgy véli, a tilalomnak nemcsak az időmérőre, hanem a kerékcserék előtti/utáni be- és kivezető körökre, valamint az előzésekre is hatása is lesz.