Charles Leclerc számára keserű véget ért a két héttel ezelőtti Spanyol Nagydíj, a monacói a futam féltávjánál az utolsó sikánban megpördült, az autójában váratlanul lekapcsolt a motor. Bár sikerült újraindítania a Ferrarit, mivel a leállás után kikapcsolta a biztonsági övét, és azt nem is sikerült gyorsan újra rögzíteni a bokszutcában, a 38. feladni kényszerült a versenyt.

A Scuderiánál természetesen alaposan megvizsgálták a motort, mostanra kiderítették, mi volt a baj.

„Barcelonában keményen megfizettünk a megbízhatatlanságért, de mostanra azonosítottuk az elektronikai vezérlőegység hibáját, ami Charles kieséséhez vezetett” – mondta a Ferrari erőforrásokért felelős vezetője, Enrico Gualtieri.

„Emellett azt is megszenvedtük, hogy nem maximalizáltuk az időmérős teljesítményünket, emiatt nehéz helyzetben voltunk a versenyen. Tisztában vagyunk a nehézségekkel, jobban kell koncentrálnunk a hétvégére való felkészülésre” – folytatta a szakember.

„A fő cél az, hogy a versenyzőink a legtöbbet hozhassák ki az SF1000-esből. Optimalizálnunk kell a kasztni-erőforrás csomagot, jól kell dolgoznunk a garázsban, a legjobb stratégiákat kell kidolgoznunk, és hatékonyan kell reagálnunk a körülmények változására” – fogalmazta meg a célokat a következő, a Belga Nagydíjjal induló újabb tripla hétvégére.