A héten véglegessé vált a 2020-as Forma-1-es versenynaptár három új helyszín és négy futam bejelentésével. Mind közül a legizgalmasabb fejlemény a Török Nagydíj visszatérése, de a helyszínekkel kapcsolatos utolsó közléseket még nem lőtték el kedden.

A friss bejelentés a november 27-29. és a december 4-6 között tartott bahreini eseményeket érinti. A közel-keleti ország – hasonlóan Ausztriához és Nagy-Britanniához – két futamot is rendezhet. Mindkettőnek a szahíri pálya ad majd otthont, ám a létesítmény adottságait kihasználva a két versenyt két különböző nyomvonalon rendezik majd meg.

Az első futam a már ismert, az eddigi 15 Bahreini Nagydíjból 14-szer használt 5412 méter hosszú nyomvonal lesz, viszont a második versenyt a Ross Brawn által csak ovál-vonalvezetésnek nevezett változaton futják majd.

A második pálya 11 kanyarból fog állni, de az előrejelzések szerint főként az egyenesekben nyújtott tempó számít majd. A hivatalosan 3,543 kilométer hosszú nyomvonal éppenhogy megüti az F1 által előírt minimum 3,5 kilométeres pályahosszúságot, a 305 kilométeres versenytáv teljesítéséhez 87 kör kell majd. A vonalvezetés rövidsége és a sok egyenes miatti nagyjából 230 km/órás átlagsebesség mellett a leggyorsabb időmérős körök akár 55 másodpercesek is lehetnek.Példátlan újítás a Forma-1-ben 3

A szervezők nem változtattak a rajtok idején, mindkét verseny villanyfényes lesz majd.