A Ferrari 2020-ra döbbenetes formaromlást produkált, a közvélekedés szerint ebben kulcsszerepet játszott, hogy tavaly lebuktak a trükkös, minden bizonnyal szabálytalan erőforrással.

A 2019-es csalást természetesen nem ismerte el, de a főnök, Mattia Binotto azt nem cáfolja, hogy az idei szenvedés hátterében az (is) áll, hogy sokkal erősebb motorral számoltak az SF1000-es tervezéskor.

„A 2020-as autót nagyobb leszorítóerővel terveztük, hiszen a miénk volt a legerősebb motor. Viszont az új előírások miatt odalett a tempó, ez a két dolog okozza most a problémákat” – utalt arra, hogy az immár gyenge motorral jelentősen kisebb leszorítóerő fér bele, ami pedig instabillá is teszi az autót.

„De az FIA-szabályok nem büntetésként születtek, minden csapat megszenvedte őket” – sietett leszögezni Binotto.

„Azért indultunk ebbe az irányba, mert úgy tudtuk, miénk a legjobb motor, de annak annyi lett az új szabályokkal, viszont mire ez kiderült, már túl késő volt. 2019 végén, 2020 elején tudtuk ezt meg, és mire korrigálni tudtunk volna, megjött a koronavírus-járvány (miatti leállás, gyárbezárás)” – magyarázta a bizonyítványt a Corriere della Serának.