2019-ben szégyenletes, az F1 lényegét megcsúfoló véget ért az Olasz Nagydíj időmérője, amikor a másik szélárnyékára pályázva a Q3-ban a pilóták egymást túl-, azaz alullicitálva lassítottak az utolsó felvezető körön, hogy aztán egymás akadályozása miatt sokan el se kezdhessék a mért körüket.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a héten egyeztetett a csapatokkal a lehetséges óvintézkedésekről, mára pedig az F1 állandó versenyigazgatója, Michael Masi ki is adta az ezt illető tájékoztatását.

Masi egyrészt figyelmeztette a pilótákat, hogy továbbra is tilos a pályán mások előtt való „kóválygás”, legyezés, a harmadik szabadedzésen és az időmérőn pedig már egy, az első két edzés alapján meghatározott maximális köridő teljesítése lesz az elvárás a ki- vagy felvezető körökön is, hogy senki se haladhasson veszélyesen lassan.

Így kerülnék az újabb F1-es lebőgést 2