Lezajlott a harmadik szabadedzés a 2020-as Forma-1-es Olasz Nagydíjon. Az utolsó, 60 perces gyakorlást Valtteri Bottas nyerte, megelőzve a McLaren párosát Carlos Sainzt és Lando Norrist.
A pilóták, 25 fokos levegő- és 37 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdhették meg a körözést. Először az Alfa Romeo hazai versenyzője, Antonio Giovinazzi hajtott a pályára. Őt többen is követték, de a korai percek csak a bemelegítésről szóltak mindenkinél.
And we are GO! 🙌@Anto_Giovinazzi gets the final practice session under way – follow our live blog here >> https://t.co/LpbrMcOApM#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/4TJTlxXGx6
— Formula 1 (@F1) September 5, 2020
Az igazi munka csak bő húsz perccel a bokszutca megnyitása után kezdődött el, teljes képet csak féltáv környékén kaptunk az aktuális erősorrendről. 30 perccel az edzés vége előtt Bottas 36 ezredmásodperccel vezetett Hamilton előtt. Őket Esteban Ocon követte a Renault-val, megelőzve Max Verstappen Red Bullját. A hollandnál azonban volt még tartalék, közepes gumikat használva később az élre állt.
Első mért köreiket nem tudta elkezdeni, illetve befejezni rendesen Charles Leclerc és Lando Norris: a Ferrari és a McLaren pilótái félreértették egymást, és majdnem összementek.
Norris gets blocked by Leclerc on his push lap
📻Norris: „Eeh, does he not know what blue flags are, or?”
📻Leclerc: „Yea, I mean you told me way too late. Sorry to him.”#F1 #Formula1 #ItalianGP pic.twitter.com/tydatqawfB
— F1 Live (@F1Live2) September 5, 2020
Némileg meglepő módon többen is a közepes gumikkal köröztek az edzésen, pedig ekkor hagyományosan az időmérő edzésre szoktak készülni a versenyzők. A Ferrari-pilóták lágy gumikat használtak, de nem segített sokat rajtuk: Leclerc a 13., Sebastian Vettel a 17. volt az utolsó negyed óra nagy rohama előtt.
A végén záporoztak is a jobbnál jobb köridők: Bottas egy kérdéses körrel ugrott az élre, három tizedmásodperccel mindenki elé. A felvételek alapján ugyanis úgy tűnt, a finn túlságosan is kiszélesítette az utolsó kanyart, ennek ellenére nem vették el leggyorsabb körét. Mögé Norris ugrott fel a második és Daniel Ricciardo ugrott fel a harmadik helyre. Az ausztrál alatt nem sokkal később megadta magát a Renault, emiatt nyolc perccel a leintés előtt előkerült a piros zászló.
„I have an issue. I have an issue”
Problems for Daniel Ricciardo, who comes to a stop at the side of the track #ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/dvVxSyIB9e
— Formula 1 (@F1) September 5, 2020
Az edzést végül újraindították, a pályára kihajtóknak 3,5 perce volt arra, hogy javítsanak idejükön. A két Mercedes nem javított, de Bottas maradt így is az első helyen. Sainz ugrott fel ekkor a második helyre, megelőzve a végén pályára sem hajtó Norrist. Lewis Hamilton majdnem balesetbe keveredett az utolsó kanyarban feltorlódó, és a szélárnyék miatt egymásra várakozó autók miatt. A brit Ricciardo mögött, az ötödik helyen zárt.
ffs pic.twitter.com/hWwIG9lRth
— Ky (@FiftyBucksss) September 5, 2020
A két Red Bull a 6-7. helyen végzett Max Verstappen, Alexander Albon sorrendben őket a két Racing Pointtól Ocon választotta el. Leclerc 11. lett végül a gyorsabbik Ferrarival, nyolc tizedmásodperces lemaradással Bottas mögött. Vettel a 15. helyen már 1,1 másodperccel ért körbe lassabban.
Az Olasz Nagydíj időmérője magyar idő szerint délután 3 órakor kezdődik.