Partimód betiltása ide, forgalomcsillapító intézkedések oda, a Forma-1-es Olasz Nagydíjának időmérő edzésén a Mercedes nemes egyszerűséggel letarolta a mezőnyt, és a tavalyihoz hasonló tömegszerencsétlenkedés sem maradt el a hajrában.

Lewis Hamilton minden idők legmagasabb átlagsebességű (263 km/óra) körével szerezte pályafutása 94. rajtelsőségét, pedig Valtteri Bottas is csak alig hét századdal kapott ki világbajnoki éllovas csapattársától. A harmadik helyre pedig megérkezett a McLaren Carlos Sainzcal.

A három leggyorsabb pilótával a korábbi F1-es versenyző, a 2010-es DTM-bajnok Paul di Resta készítette az interjúkat a kvalifikációt követően.

F1: Tudta a McLaren, hogy erős lesz az időmérőn – azt nem, hogy ennyire 2

Lewis Hamilton (Mercedes, 1.): „Nem volt rossz. Fantasztikus teljesítményt nyújtott ma a csapat, időzítés szempontjából is, mindig jókor küldtek ki minket a pályára. Ugyanakkor nem ez volt a legkönnyebb időmérő, hiszen mindenki láthatta, mennyire szoros volt ez köztünk, így mindenképpen tiszta körre volt szükség. Úgy gondolom, mindkét alkalommal eleget tettem ennek, szóval összességében boldog vagyok. Az időmérő előtt nagy változtatásokat eszközöltünk, ideges is voltam miattuk, de végül kifogástalanul működtek.”

Valtteri Bottas (Mercedes, 2.): „Szoros volt, ahogyan arra számítottam is. Első voltam ezen a hétvégén. Nem voltam biztos a szélárnyékben, a Q2 végét leszámítva nem is volt nekem, akkor viszont némi előnyét éreztem. Elégedett vagyok magammal, nem zártam rosszul, noha az egyenesekben nem volt előnyöm. A meccsnek azonban még nincs vége, Lewishoz viszonyítva ugyanis jó volt a tempóm a hosszú etapokon.”

F1: Tudta a McLaren, hogy erős lesz az időmérőn – azt nem, hogy ennyire 3

Carlos Sainz (McLaren, 3.): „Az időmérő edzés kezdete óta erősnek éreztem magam. A Q1-ből egy szett gumin, egy nagyon erős idővel továbbjutottam, majd jött az 1:19.6-os idő, amiről tudtam, hogy a legjobb öt közé elég lehet. Az utolsó köröm majdnem elúszott, volt egy meredek pillanatom ugyanis az 1-es Lesmóban, majdnem eldobtam a kocsit. Onnantól kezdve így kellett vezetnem, az Ascarin is nagyon keményen átküldtem az autót. Pedig azt gondoltam, hogy a Renault-k erősebbek lesznek, de a mostani felállás minket segít.”