A küszködős mclarenes évek után a Forma-1-ből 2018 végén távozott Fernando Alonso 2021-ben a számára 2005-2006-ban bajnoki címeket hozó Renault-nál tér vissza a sportágba, a spanyol az épp a McLarenhez átigazoló Daniel Ricciardo ülését foglalja majd el.
A 39 éves spanyol a visszatérést bejelentő nyári nyilatkozataiban arról beszélt, hogy bár 2021-re érkezik, valójában csak a nagy szabályváltozási csomagot hozó 2022 érdekli, ám úgy tűnik, hogy a csapat idei szereplését látva azóta meggondolta a dolgot, és ha lehetséges, már ebben az évben szeretne ízelítőt kapni az autóból.
„Kezdetben csak a jövőről szólt ez a dolog, de mostanra izgalmas csatákat lát tőlünk a pályán, ez pedig őt is motiválja” – – nyilatkozta a jövőre már Alpine-ként működő csapat főnöke, Cyril Abiteboul a Motorsport.comnak.
„Fernando eredetileg csak a megfelelőnek tűnő időben akart vezetni, de az az érzésem, hogy mostanra nagyon is szeretne beülni az aktuális autóba. Szóval keressük a megvalósítás lehetőségét. De nem szabadedzésről beszélek, ugyanis arra tényleg nincs szüksége.”
Mivel privát teszten csak régebbi autót lehetne pályára küldeni, egyedül a szezonzárót követő abu-dzabi teszt tűnik reális lehetőségnek, ugyanakkor ott van egy kis „bibi”: a szabályok szerint ugyanis csak ifjoncok, azaz legfeljebb két Forma-1-es versenyhétvégén részt vett pilóták ülhetnek autóba.
„Egyértelműen vizsgáljuk ezt az opciót, tárgyalunk az FIA-val” – mondta az ifjonctesztről a francia.
Alonso a múlt héten már meg is kapta az új céges autóját
Guess who has already taken delivery of his Alpine A110S?@alo_oficial pic.twitter.com/wv7a1uJ0et
— Alpine Cars (@AlpineCarsUK) September 11, 2020