A Forma-1 2020-as versenynaptárát a koronavírus-járvány miatt át kellett szervezni, ennek keretében pedig olyan pályák is be- vagy visszakerültek, amelyeken nagyon rég vagy soha nem versenyzett a száguldó cirkusz.
Hogy senki ne szerezhessen előnyt a többiekkel szemben – ahogy a Ferrari tette Mugello kapcsán –, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megtiltotta, hogy a régi-új helyszíneken a nagydíj rendezése előtt bármilyen Forma-1-es autóval teszteljenek a csapatok, még az amúgy tesztkorlátozás alá nem eső régi járgányokat sem küldhetik pályára.
Mivel a mai mezőnyből kizárólag a 40 éves Kimi Räikkönennek van F1-es tapasztalata az október legvégén „beugró” Imoláról – az Autodromo Enzo e Dino Ferrarin 2006-ban rendezték az utolsó nagydíjat – a többieknek a szimulátor vagy épp az ügyeskedés marad.
A Racing Point-os Lance Stroll az ügyeskedők táborát gyarapítja, a kanadai pilóta ugyanis egy régi GP2-es autóval tesztelt a héten Imolában, írja a Motorsport holland kiadása.
A dolgot nem volt olyan nehéz megszervezni, ugyanis Stroll édesapja nem csak a Racing Pointot – és az Aston Martin autógyártót – birtokolja, fia karrierjének korábbi szakaszában megvásárolta az alsóbb kategóriák egyik legnagyobb, legprofibb, több szériában is érintett alakulatát, az olasz Premát, az autót így csak elő kellett venni a kis Strollnak.
Ugyanakkor nem Stroll az első, aki igyekezett képet kapni az imolai pályáról, a mercedeses Valtteri Bottas már pár héttel ezelőtt vezetett rajta a stuttgarti márka egyik sportos utcai modelljével, egy AMG A45-össel.