A Pirelli ugyan új gumikat fejlesztett a 2020-as idényre, de a teszteken szerzett tapasztalatok alapján a csapatok leszavazták azok bevezetését, ezért a száguldó cirkuszban idén, sőt, a koronavírus-járvány hatásai miatt még jövőre is a tavalyi abroncsokat használják majd.

A frissítés elmaradásának első „eredményeit” már Silverstone-ban láthattuk, ahol a minden korábbinál gyorsabb autók által okozott terhelés túl soknak bizonyult a Pirellik számára, emlékezetes, hogy a Brit Nagydíj végén egymás után kapott defektet Valtteri Bottas, Lewis Hamilton és a mclarenes Carlos Sainz.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) gyorsan reagált is, augusztus közepén úgy döntött, 2021-re 10%-kal csökkentik az autók leszorítóerejét.

A Red Bull Racing főnökét, Christian Hornert az Autosport kérdezte a szabályváltozásról, a szakember kevesli a csökkentést.

„Nehéz kérdés ez. Én úgy gondolom, hogy a csapatok valószínűleg visszanyerik majd a leszorítóerőt, amit elvesznek. Talán nagyobb is lehetett volna a csökkentés, mert az F1-ben olyan ütemű a fejlesztés, hogy ha tényleg problémásak a gumik, többet kellett volna célul kitűzni” – magyarázta.

„Persze bármilyen változtatás költségtöbblettel is jár, szóval meg kell találni az egyensúlyt” – tette hozzá.

A testvércsapat AlphaTauri főnöke, Franz Tost egyetért:

„Most tanulmányozzuk az új előírásokat, igen, sok leszorítóerőt veszítünk. Ugyanakkor az F1 fejlesztési tempóját ismerve nem lepne meg, ha a következő szezon elejére, vagy egy kicsit később, de visszatérnénk a mostani szintre.”

Az Alfa Romeo csapatfőnöke, Frederic Vasseur elégedett a csökkentés mértékével:

„Egyértelműen nagy hatása lesz a leszorítóerőre. Számokat nem mondanék, de nagy lesz, és nyilván szükség is van erre a gumik miatt. Szerintem helyesen döntött az FIA.”