A koronavírus-járvány miatt a 2021-re szánta nagy szabályváltozási csomag egyik „lábát”, a műszaki változtatásokat 2022-re halasztották, ugyanakkor a csapatok pénzügyi védelme érdekében a kiadási plafon bevezetését megtartották, sőt, az eredeti 175 milliósról 145 milliósra csökkentették a jövő évi keretet.
A nagy felbuzdulás után azonban jött az aknamunka, mostanra kiderült, hogy a Ferrari lazítást lobbizott ki, hiába él a plafon jövő január 1-jétől, a kiadási plafon miatt elkerülhetetlen leépítések, átszervezések befejezésére hat hónapos halasztást kaptak az alakulatok.
„Ha hónapot kaptunk. Igazából többet kértünk, de végül ez is jó kompromisszum volt” – nyilatkozta a Formel1-nak a Ferrari-főnök Mattia Binotto.
Ugyan a Ferrari volt a kezdeményező, de a többi nagyobb alakulat sem bánja a könnyítést. A Red Bull csapatfőnöke elmondta, hogy bár az F1-csapattól elküldendő dolgozóik túlnyomó többsége számára képesek lesznek majd munkát adni az energiaital-gyártó számos egyéb műszaki jellegű projektjében, nekik is jól jön a későbbi határidő.
Az élmezőnybe visszakapaszkodni kívánó McLaren cégvezére, Zak Brown szintén üdvözli a változtatást:
„Elégedettek vagyunk az előírásokkal, azzal, hogy a halasztás ez puha landolást biztosít. Jelenleg mi is a költségplafon felett működünk, szóval számunkra is segítség ez.”