Max Verstappen a 2020-as idény eddigi kilenc futamának egyharmadán motorhiba miatt esett ki, a szezonnyitó után a legutóbbi két versenyen, az Olasz és a Toszkán Nagydíjon egymás után kétszer.
A Hondánál a Mugello után azt mondták „nem kicsi” a kiesést okozó hiba, de a japánok mostanra kijavították a problémákat.
„A vizsgálatunk több tényezőt azonosított a probléma okaként, de sikerült megoldásokat találnunk mindegyikre, hogy ne fordulhasson elő újra ilyen meghibásodás” – nyilatkozta a Honda F1-es műszaki főnöke Tanabe Tojuharu.
Úgy tudni, a motor a javítások után újra használható, a részegységeihez vissza lehet majd nyúlni, ha szükséges.
A javítás ellenére Verstappen, valamint a két AlphaTauri-pilóta, Pierre Gasly és Danyiil Kvjat autójába is friss erőforrás kerül az Orosz Nagydíjra, igaz, ezek már az utolsó büntetés nélkül bevethető darabok, ráadásul egyben az utolsó idei fejlesztési lépcsőt is jelentik a Honda részéről.
Az alphataurisok cseréje tervezett volt, Verstappennél viszont a korábbi meghibásodások miatt hozták előre a dolgot. Alexander Albon csak később kapja meg a legfrissebb Honda-motort, a brit-thai a Spanyol Nagydíjon történt alkatrészcseréje után más „ütemben” van a többiekhez képest.