Valtteri Bottas nyerte a 2020-as Forma-1-es Orosz Nagydíjat a Red Bull-os Max Verstappen és mercedeses csapattársa, Lewis Hamilton előtt. Az 53 körös futam a címvédő számára már a piros lámpák kialvása előtt megpecsételődött, mert a rajtrácsra kivezető körön tiltott helyen végzett próbarajtokat.
A versenyt Hamilton még az élről kezdhette, a vezetést sikerült is megtartania Bottas és Verstappen előtt, mögötte azonban Carlos Sainz és Lance Stroll is összetörte a McLarent, valamint a Racing Pointot. Az incidensek miatt pályára küldték a biztonsági autót.
Carlos Sainz is gonna fit right in at Ferrari with driving like this #RussianGP pic.twitter.com/yGtKijB6I9
— iGP Manager (@iGPManager) September 27, 2020
Az újraindítás után az élmezőny tagjai elszakadtak az üldözőktől. Közülük Hamilton kezdte a kerékcserék sorát, de a Mercedes bokszutcai személyzete tíz másodpercig nem nyúlhatott az autóhoz a büntetés miatt. Itt megpecsételődött a hatszoros világbajnok versenye, Bottas pedig könnyedén behúzta pályafutása kilencedik sikerét. Verstappen nem tudott versenyre kelni a finn pilótával, de a pole-pozíciósnál gyorsabb volt a kiállások után.
Sergio Perez lett a negyedik a Racing Pointtal, innen is kezdte a futamot a mexikói, ahogy Daniel Ricciardónak sem történt változás: a Renault versenyzője ötödik lett. Charles Leclerc hatodik helyre hozta be a Ferrarit, erős pontokat gyűjtve a Scuderiának, csapattársa, Sebastian Vettel csak a 13. helyen zárta a nagydíjat.
Pontot szerzett még Esteban Ocon (Renault), az AlphaTaurival hazai versenyét teljesítő Danyiil Kvjat, csapattársa, Pierre Gasly és a Red Bull-os Alexander Albon.
Ugyan Micahel Schumacher győzelmi rekordjának beállítása elmaradt Hamilton részéről, Kimi Räikkönen neve mellé új rekord került: az Alfa Romeo finnje 322. futamát teljesítette, ezzel beállította Rubens Barrichello vonatkozó csúcsát. A Jégember egyébként a 14. helyen végzett.
Az egyéni pontverseny élén nem történt változás: Bottas hátránya csökkent Hamiltonnal szemben, a finn 161 ponttal rendelkezik, míg csapattársa 205 egységgel várhatja a folytatást. Verstappen maradt a harmadik 128 ponttal. A konstruktőrök közt a Mercedes 366 ponttal áll elől, a Red Bull 192 egységgel követi őket. A McLaren a pont nélküli verseny ellenére is maradt a harmadik helyen 106 pontjával, 104-gyel jön mögöttük a Racing Point, a Renault 99, a Ferrari 74, az AlphaTauri 59 pontos tíz futamot követően.
A szezon két hét múlva a Nürburgringen, az Eifel Nagydíjjal folytatódik.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Derült időben, 28 fokos levegő- és 41 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók rajtrácsra a 2020-as szezon tizedik Forma-1-es futamára, az Orosz Nagydíjra.
Az év tizedik pole-pozícióját Lewis Hamilton szerezte meg, megelőzve a két Mercedes-pilótát kettéválasztó Max Verstappent. A Red Bull hollandja mögül indulhatott Valtteri Bottas és a Racing Point mexikóija, Sergio Perez, a harmadik sor Daniel Ricciardóé és Carlos Sainzé lett. A Renault és a McLaren versenyzőit csapattársaik követték a 7-8. helyen Esteban Ocon, Lando Norris sorrendben. A legjobb tízbe befért még Pierre Gasly (AlphaTauri) és Charles Leclerc. A Ferrari monacóija eredetileg a 11. helyről indult volna, de a Red Bull-os Alexander Albon váltócsere miatt öt rajthelyes büntetést kapott, a thai-brit versenyző ezért a tizedik helyett a 15. helyről kezdhette a száguldást. Ugyanezért sorolták a mezőny legvégére a williamses Nicholas Latifit is.
Az időmérőn a Ferrariját csúnyán összetörő Sebastian Vettel a többiekkel együtt a rajtrácsról vághatott neki a futamnak, a német a 14. helyről várhatta a piros lámpák kialvását.
A mezőny fele a közepes gumikon kezdte a futamot, nyolcan – a legjobb kilenc helyről rajtoló Bottas és Verstappen kivételével, valamint Alexander Albon (Red Bull) – a sárga oldalfalú közepes keveréket választották. A keményeket csak ketten, Danyiil Kvjat (AlphaTauri) és Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) választották.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egy kiállásos taktika lehetett volna, lágy-kemény elosztásban, 12 körös lágy gumis etappal. Hasonlóan gyorsnak gondolták a lágy-közepes változatot, melyben a lágy gumis etap 14 körös lehetne. Azoknak, akik inkább a még lassabb, kétcserés taktikát választották volna, az olaszok a lágy-közepes-lágy felosztással számoltak, két 12 körös lágy gumis etappal az 53 körös versenyen.
To the track 💪#Seb5 #Charles16 #essereFerrari🔴 #RussianGP🇷🇺 pic.twitter.com/9aYz5pjcAh
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) September 27, 2020