Több áldozatot is követelt Szocsiban a kettes kanyar idén, amiben az FIA által kijelölt menekülőútnak is komoly szerepe volt. A rajt után Carlos Sainz alaposan össze is törte az autóját, amikor a kijelölt utat próbálta követni – igaz, nem volt kötelező fékezés nélkül belerongyolni a falba. „Ez a kanyar nem is létezhetne” – füstölgött a spanyol, miután elismerte, hogy ő hibázott.
A menekülőút kialakítása, és a vaskalapos, „csak azért is” jellegű időbüntetések miatt több versenyző is változtatásokat követel.
„Először is, ez az egyik legrosszabb kanyar az egész naptárban” – mondta George Russell, aki pont Sainzot követte a menekülőúton, de sikerült elkerülnie a balesetet.
„És másodszor, a kialakítása borzalmas a versenyzés szempontjából. Valójában egy korábbi versenyzői eligazításon már fel is vetettem, hogy lenne egy hely egy Bahrein-jellegű 1-es és 2-es kanyar kialakításához.”
„Ez jót tenne a versenyzésnek, és könnyebb lenne elkerülni a pályalevágásokat is. Egy olyan derékszögű kanyarban, ami még keskenyedik is, nyilvánvalóan nem fog elférni három-négy autó.”
Daniel Ricciardo szerint a kanyar geometriája „bizarr”. „Amikor elfékeztem magam, rögtön éreztem, hogy szoros lesz. De a kanyar kialakítása olyan, hogy az utolsó pillanatig reményt ad” – így az ausztrál.
„De egy ponton túl visszafelé már nem lehet menni, ez öt másodpercnél jóval több időveszteséget jelentene. Őszintén szólva, a 2-es kanyarral kapcsolatban már többen felszólaltunk.”
„Úgy gondolom, ki lehetne alakítani jobban is, ráadásul úgy, hogy még az előzési lehetőségek is javuljanak. Van mozgástér, egy változtatással elkerülhetnénk a jelenlegi problémákat.”
Michael Masi versenyigazgató szerint a 2-es kanyar problémáinak kezelése minden évben nagy kihívás, szerinte idén sikerült „jól” kezelni a helyzetet. Azt azonban elismerte, hogy „mindig van mód a fejlődésre”.