Mint ismeretes, a vasárnapi Forma-1-es Orosz Nagydíj startja előtt vizsgálat alá vonták a pole-ból induló Lewis Hamiltont, amiért nem a versenyigazgatói iránymutatásnak megfelelő helyről végzett próbarajtot.
A hatszoros világbajnoknak végül a 16. körben osztottak ki két 5 másodperces büntetést, majd 1-1, összesen két büntetőpontot is, igaz, utóbbiakat a futamot követően visszavonták, miután kiderült, hogy Hamilton a csapat megkérdezése után a bokszutcából kapott megerősítéssel állt rossz helyre.
A Motorlat mostanra érdekes ügyet ásott elő, akkor ugyan semmilyen publicitást nem kapott, de az augusztus végi Belga Nagydíjon nagyon hasonló eset részese volt a ferraris Charles Leclerc.
A monacói versenyzőt azért vonták vizsgálat alá Spában, mert a bemelegítő körén túl lassan vezetett, ám az ügyet csak a futam után tárgyalták, Leclerc és a Ferrari képviselőjének meghallgatása után megállapították, hogy a lassú vezetés oka az volt, hogy a pilóta a második biztonsági autós vonal közelében, tehát nem a versenyigazgató által korábban kijelölt helyen állt meg próbarajtra, ám a stewardok akkor ezt tulajdonképpen felmentő körülményként értékelték (a szabályosnál lassabb köridő tekintetében), további lépések nélkül zárták az ügyet.
A versenyhétvégéken más és más versenybírói bizottságok dolgoznak, három főt – köztük a versenyzési tapasztalattal rendelkező volt pilótát, Spában Johnny Herbertet, Szocsiban Mika Salót – a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), egyet pedig a helyi autóklub vagy autósport-szövetség delegál.
Apró mellékszál, hogy bár a stewardok mások voltak, Leclerc Spa után Szocsiban is megúszott egy büntetést: bár Lance Stroll kiesését eredményező incidense megszólalásig hasonlított Hamilton és a Red Bull-os Alexander Albon ausztriai, 5 másodperces időbüntetést és két pontot „érő” esetéhez, semmilyen szankció nem volt.