A múlt hétvégi Orosz Nagydíj újabb feledésre érdemes hétvége volt a Ferraritól év végén távozó Sebastian Vettel számára: a német az időmérő második szakaszában összetörte az autót, a futamon pedig végig a középmezőny sűrűjében kallódott, míg csapattársa, a szintén viszonylag hátulról rajtoló Charles Leclerc a 6. lett.
A csapat és a négyszeres világbajnok viszonya egyre csak romlik, árulkodó volt, ahogy a felek a futamot értékelték.
„A rajtnál a 250. Forma-1-es futamán induló Vettel megőrizte a 14. helyet, majd az egész versenyt a pontszerző helyeken kívül töltötte. A 31. körön kereket cserélt, majd a futam záró szakaszában volt néhány előzése, de nem tudott a top10-be kapaszkodni” – írtak a németről a Scuderia hivatalos verseny-összefoglalójában.
Maga Vettel az Orosz Nagydíj után szépítgetés nélkül arról beszélt, hogy a csapat egyszerűen a Renault-k feltartására használta, hogy ezzel kedvezzenek Leclerc-nek.
„Beragadtam a mezőny végében lévő lassú bolyba, annyi volt a futamomnak. Az akadály szerepét játszottam az első kiállásomig, utána meg már nem sokat tehettem. Világos volt, hogy azért hagytak kint, hogy lelassítsam a Renault-kat. Nekem persze nem jött jól ez. Szerintem összejöhetett volna valami pontocska, de már mindegy” – nyilatkozta vasárnap.
A Ferrari stratégája, Inaki Rueda a német Motorsport-Totalnak reagált a német szavaira, Vettel lassúságát és nem elég jó gumikezelését emelte ki:
„Vettelnek nem volt meg a tempója az előzésekhez. Opció lehetett volna elé vágni Grosjeannak és Giovinazzinak, de akkor végig Magnussen mögé beragadva töltötte volna a futamot. Megkérdeztük Vettelt a gumik állapotáról, aztán az alapján tartottuk magunkat a saját stratégiánkhoz. A 17. körtől Seb kezdte lassan behozni a lemaradását, eljutottunk oda, hogy akár a lágy keverékre is válthattunk volna, de aztán a gumijai előbb kikészültek, 23 körrel a vége előtt pedig túl nagy kockázatot jelentettek volna a lágyak.”