A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) Motorsport Világtanácsa (WMSC) 2020-ban harmadjára ült össze. A szervezet a koronavírus-járvány miatt már több szabályváltoztatást megszavazott idén, a sor azonban még nem ért véget.
Az egyik legfontosabb, hogy könnyebbé tették a Forma-1-be jutást: hogy a járvány miatt kevesebb versenyzési lehetőséghez jutó pilóták hátrányát valamelyest csökkentsék, az alsóbb kategóriákban gyűjthető szuperlicenc-pontok 3 éves elévülési idejét négyre növelték, de csak a három legsikeresebb évad fog számítani ezek közül.
A ponthatár továbbra sem változott, de az FIA eljárhat egyedi esetekben, melyet a pilóták kezdeményezhetnek, ha úgy érzik, hogy rajtuk kívül álló okok miatt nem jött össze a 40 pont. „A versenyzőknek legalább 30 pontot kell szerezniük, és állandóan kiemelkedő vezetési képességekkel kell rendelkezniük, hogy az új szabálynak megfelelhessenek” – áll a szövetség által kiadott közleményben.
A szabadedzéseken továbbra is 25 megszerzett pont után vehetnek részt a fiatal versenyzők.
Az ülésen még egy fontos döntés született. A csapatoknak 2021-től még nehezebb lesz lemásolniuk a riválisok megoldásait, ugyanis a szövetség azt is megszabja, hogy milyen forrásokat használhatnak fel például ezekhez az istállók. Ezzel az olyan eseteket szeretnék megakadályozni, mint a Racing Point szezon eleji másolási botránya, amikor a rózsaszín alakulat a címvédő Mercedes 2019-es hátsó fékhűtését koppintotta, megszegve ezzel a szabályokat.
Az úgynevezett reverse engineering megakadályozása azt jelenti, hogy fotózni például lehet a többi autót, de betiltják az olyan programok használat, melyek a képekből félkész tervrajzokat készítenek. Tilos lesz a háromdimenziós képeket alkotó eszközök használata, illetve az olyan kütyük bevetése is, mely be tudja szkennelni az egyes elemek felületét.