Sok jóval kecsegetett a Ferrari számára Charles Leclerc meglepetésszerű negyedik helye az időmérő edzésen – legalábbis az elmúlt hetek, hónapok tükrében. A Forma-1-es Eifel Nagydíjon azonban nem tudta tartani az iramot a maranellói gárda, végül a monacóival gyűjtött pontokat, aki hetedik lett a Nürburgringen.
A verseny után Leclerc elárulta, visszaesésükben jelentős szerepet játszott a balul elsült gumistratégia. „Elképesztően szenvedtünk a lágy gumikon, ami komolyan befolyásolta a versenyünket” – elemezte a problémát. „Átálltunk aztán a kétkiállásos taktikára, ami úgy gondolom, helyes döntés volt. A futam vége trükkössé vált a biztonsági autóval, a gumijaink ugyanis lehűltek, de elég jól sikerült kezelni a helyzetet.”
„Előztem jókat, amiben örömömet leltem, de a hetedik hely volt a maximum” – summázta, majd a safety car-fázis kapcsán hozzátette: „Megoszlik a véleményem: egyrészt ki akartam próbálni a lágy gumikat, de a verseny első részét elnézve katasztrófa volt. Így végül nem vállaltuk a kockázatot, maradtunk a közepes abroncsokon.”
Leclerc jelenleg nyolcadik az egyéni összetettben, míg a Ferrari a hatodik helyen áll a konstruktőrök között – már 34 egységnyi az olaszok hátránya az 5. helyezett Renault-val szemben, AlphaTaurival szembeni előnyük pedig 13 pontra olvadt, amikor már csak hat verseny van hátra az idei szezonból.