A Honda nemrég bejelentette, hogy szerződése 2021-es lejárta után távozik a Forma-1-ből, a partnerei, a Red Bull Racing és az AlphaTauri így motor nélkül maradnak.
Az energiaital-gyártónál keresik a lehetséges megoldásokat, és bár a Red Bull kiszállása is egy opció, azért elsősorban a maradás a cél. Lehetőség a Renault-val való újabb, kényszerű összeállás, de mivel a Honda is szeretné minimalizálni a távozás hatásait, japánként igyekeznek elkerülni az arcvesztést, világossá tették, hogy akár a program átadására is nyitottak.
A Red Bull motorsportfőnöke, Helmut Marko a német Sport1-nek nyilatkozva azt mondta, ők is komolyan foglalkoznak ezzel a lehetőséggel:
„Feltéve, hogy jól alakulnak a tárgyalások, szívesen átvennénk a bázist, a szellemi terméket és minden egyebet a Hondától, hogy aztán Milton Keynes-ben készítsük a motorokat” – mondta az osztrák.
Ha sikerül összehozni a fenti megoldást, a Red Bull problémája megoldódik, de a Honda távozása így is csapás a Forma-1 számára. Az F1 sportszakmai vezetője, Ross Brawn így írt erről a szokásos futamértékelője legfrissebb részében.
„Sajnálatos, hogy a Honda 2021 végén elhagyja a Forma-1-et. A pályafutásom során ez már a negyedik alkalom, hogy beszálltak, majd kiszálltak. De bízom benne, hogy változik majd a helyzetük, és ahogy az F1 is fejlődik, újra velük dolgozhatunk majd!”
„Minden autógyártó komoly kihívásokkal néz most szembe, az F1-nek pedig reagálnia kell, nekünk is válaszokat kell találnunk ezekre a kihívásokra, az autóipar szempontjából relevánsabbá kell válnunk, hogy az F1-en kívüli céljaikhoz is támogatást találjanak a sportágban.”
„Remélem, hogy a legkésőbb 2026-ban bevezetendő új motorszabvány a visszatérésre ösztönzi majd a Hondát. Emellett arra is biztatjuk őket, hogy vegyenek részt a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) munkacsoportjainak munkájában az új motorformula kidolgozása során. A Honda nagyszerű partner volt az F1-ben, szeretnék újra velük dolgozni a jövőben!”