Bár papíron még összesen 264 pontot szerezhet egy csapat, a Mercedes pedig „csak” 180 ponttal vezet a Red Bull előtt, a 2020-as Forma-1-es világbajnokság gyakorlatilag már eldőlt, a konstruktőriben zsinórban hetedik győzelmét aratja majd a csapat, ahogy Lewis Hamiltonra sem jelent valós fenyegetést a csapattárs Valtteri Bottas vagy a Red Bull-os Max Verstappen.

Ennek megfelelően a Merci nem is erőlködik már idén, igaz, ez azzal is jár, hogy az elmúlt évekhez hasonlóan a szezon hajrájában felzárkózhat majd a Red Bull.

„Már rég leálltunk a fejlesztésekkel” – árulta el a múlt vasárnapi Eifel Nagydíj után a csapatfőnök, Toto Wolff. „Korábban is mindig mérlegeltük ezt, alaposan átgondolt lépés ez, hiszen nem minden bajnokságban lehet ilyen korán lezárni a dolgot.”

„De jövőre is változnak a szabályok, így ezt tekintetbe véve úgy döntöttünk, hogy az előző évekhez hasonlóan most is átállunk a jövő évi autóra, ami persze az erőviszonyok változását is hozza. Úgy gondolom, mi mindig erősek vagyunk a szezon elején és közepén, aztán aki tovább fejleszt, az lesz erős az idény végén.”

A Mercedes vezető versenymérnöke, Andrew Shovlin egyetért:

„A Red Bull közelebb került hozzánk az időmérőn. Az idény során folyamatosan közeledtek. A motorüzemmódokat illető változtatásnak köszönhetően is közelebb léptek. Úgy gondolom, hogy jelenleg gyorsabban fejlesztenek nálunk, de hogy őszinte legyek, az elmúlt években láthattuk, hogy sosem kezdenek olyan erősen, mint mi. Persze olyan szezonra sem emlékszem, amikor a végén ne zárkóztak volna fel ránk.”

„Ha folytatódik ez a trend, akkor a hátralévő versenyek egyre húzósabbak lesznek, egyre nehezebb lesz szombatonként elcsípni a pole-t, vasárnaponként futamot nyerni” – magyarázta a szakember.