A hét elején már megírtuk, hogy a Red Bull valóban fontolgatja, hogy átvegye a 2021 végén távozó partner, a Honda motorprogramját.
Az energiaital-gyártó motorsportfőnöke, Helmut Marko által adott interjú hosszabb változatában az osztrák a saját gyártás feltételét is ismertette, úgy véli, a Red Bull számára csak akkor lenne kivitelezhető a dolog, ha a Forma-1-es erőforrások fejlesztését 2022-től befagyasztanák.
„Feltéve, hogy jól alakulnak a tárgyalások, szívesen átvennénk a bázist, a szellemi terméket és minden egyebet a Hondától, hogy aztán Milton Keynes-ben készítsük a motorokat” – mondta Marko a német Sport1-nek, majd így folytatta:
„De ez csakis azzal a feltétellel lenne lehetséges, hogy legkésőbb az első 2022-es futammal befagyasztják a motorfejlesztést. Nekünk nem fér bele a további fejlesztés, sem műszaki, sem pénzügyi szempontból. Szóval ez alapfeltétel lenne.”
Marko azt is elmagyarázta, miért vonzó számukra a saját gyártás.
„Minden motorgyártónak van saját csapata, az erőforrást a saját kasztnijukhoz fejlesztik. Tőlük csak olyan motort kaphatnánk, amihez nekünk kellene hozzáalakítanunk a kasztninkat, a mi ötleteink másodlagosak lennének, műszaki téren kénytelenek lennénk kompromisszumokat kötni. Ezért a Honda-megoldás a favorit számunkra, ugyanakkor minden lehetőséget vizsgálunk.”
Az osztrák emlékeztetett, hogy a szabályok alapján az F1-es motorgyártók kötelesek az erőforrás nélkül maradt csapatokat kiszolgálni, de hangsúlyozta, hogy a Red Bullnál csakis versenyképes megoldást fogadnának el, kényszerházasságra nem szeretnének lépni (a Renault-val).