Túlnyomórészt napos időben, 20 Celsius-fokos levegő- és 28-29 fokos aszfalthőmérséklet mellett zajlott a 2020-as Forma-1-es Portugál Nagydíj első szabadedzése a 4653 méteres, 15 kanyaros portimaói Algarve pályán.

Az F1-esek számára mindössze egy, több mint egy évtizeddel ezelőtti tesztről ismert helyszínen az első gyakorlás természetesen az ismerkedésről, felfedezésről szólt. Ennek, valamint az aszfalt kezdeti gyenge tapadásának, a változó széljárásnak köszönhetően sokan hibáztak itt-ott, például a Red Bull-os Max Verstappen is megpördüléssel nyitott.

Az új, 2021-re szánt padlólemezt tesztelő Ferrarinál Charles Lecelrc is kis híján a kavicságyban végezte, ahogy a rutinos Kimi Räikkönen is megforgatta az Alfa Romeót.

A Mercedes tervezetten a gumikezelést javító DAS rendszer használata nélkül megy a hétvégén, de így is az övék volt a legjobb tempó, a leggyorsabb Valtteri Bottas volt, csapattársa, a címvédő Lewis Hamilton bő háromtizedet kapott a finntől.

Mögöttük a két Red Bull fogta szendvicsbe Leclerc-t, Max Verstappen szűk nyolc, a monacói kilenc, Alex Albon kilenc és fél tizeddel volt lassabb Bottasnál, igaz, míg a mercisek a közepes keverékű Pirelliken futották leggyorsabb köreiket, az üldöző hármas a lassabb keményeken tette ugyanezt.

A top10 második felében öt különböző csapat képviseltette magát: a mclarenes Carlos Sainz, a Racing Point-os Sergio Perez, az Alfa Romeó-s Kimi Räikkönen, a renault-s Daniel Ricciardo és az alphatauris Pierre Gasly követte egymást a 6-10. helyen.

Az edzés közepe táján a Verstappen Red Bullja kékes füstöt eregetett egy darabig, a Racing Point-os Lance Stroll olajfilmre is panaszkodott, de a hollandnál később nem hallottunk problémáról, nem úgy, mint a renault-s Esteban Oconnál, aki alatt a leintés után, a levezető körén romlott el valami, sokkal komolyabb füstöt generálva. A csapat arra kérte a franciát, hogy sebességváltás nélkül térjen vissza a bokszba, így ő ki is hagyta a rajtrácsról elvégezhető startszimulációt.

F1: Bottasé az első vér a vadonatúj pályán 1