A mercedeses Lewis Hamilton nyerte a 2020-as Forma-1-es Portugál Nagydíjat a csapattárs Valtteri Bottas és a Red Bull-os Max Verstappen előtt. A 66 körös futam elején címvédő számára csapattársa, Valtteri Bottas jelentette a legnagyobb kihívást, de győzelme nem forgott igazán veszélyben, miután a finn mellett elhaladt, majd jelentős előnyt épített ki vele szemben.
A rajtot jól kapta el a későbbi győztes, Bottast pedig Verstappen is lerajtolta. A finn mégis visszaelőzte őt, sőt, még Hamilton mellett is elment a szemerkélő esőben. Mindkettejüknél jobban ráérzett a körülményekre Carlos Sainz, aki a McLarennel egy ideig vezetett is, ám később visszaesett, a spanyol a hatodik helyen végzett.
Verstappen az első körben megforgatta Sergio Perez Racing Pointját is. Az incidens miatt egyikőjük sem kapott büntetést, ám a mexikói az utolsó helyig visszacsúszott. Szép felzárkózást bemutatva azonban a hetedik helyet kaparintotta meg Perez, akit a nap versenyzőjének is megválasztottak.
Rewind to Lap 1 ⏪👀
Verstappen 💥 Perez
Stewards have looked at this incident and will take no further action#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/K7HOzHvXum
— Formula 1 (@F1) October 25, 2020
A dobogósok mögött nyugodt versenye volt Charles Leclerc-nek. A Ferrari monacóija a rajtnál ugyan visszacsúszott a nyolcadik helyig, de jól kezelte a gumikat és a középmezőny többi tagjához képest erős tempót diktált, így nemigen forgott veszélyben a negyedik helye.
Ötödikként Pierre Gasly végzett, az AlphaTauri franciája a verseny második felében villogott igazán. Az említett 6-7. helyezettek mögött végzett a két Renault-val Esteban Ocon és Daniel Ricciardo, az utolsó pontot pedig Sebastian Vettel szerezte meg a Ferrarival.
Egyedüliként Lance Stroll adta fel a portimaói versenyt: a Racing Point kanadaija egy az egyben lemásolta a pénteki második szabadedzésen látott balesetét, ám ezúttal Lando Norris volt a belső íven az áldozat. Mindkét autó megsérült, a McLaren britje azonban emiatt nem szerzett pontot, csak a 13. lett.
LAP 18/66
Stroll’s tries to overtake Norris around the outside of Turn 1 and there’s contact! 😮
The Canadian spins off, both drivers have wing damage and they’ve returned to the pits for repairs#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/F0ANqmgaeW
— Formula 1 (@F1) October 25, 2020
Az egyéni pontverseny élén nem történt változás: Bottas hátránya tovább nőtt Hamiltonnal szemben, a finn 179 ponttal rendelkezik, míg csapattársa 256 egységgel várhatja a folytatást. Verstappen maradt a harmadik 162 ponttal. A konstruktőrök közt a Mercedes 435 ponttal áll elől, a Red Bull 226 egységgel követi őket. A 124 pontos McLaren hátránya már csak két egység a harmadik Racing Point mögött, a Renault 120, a Ferrari 93, az AlphaTauri 77 pontos 12 futamot követően.
A világbajnokság a jövő héten Imolában folytatódik az Emilia-Romagna Nagydíjjal.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
Felhős időben, 20 fokos levegő- és 26 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2020-as szezon tizenkettedik Forma-1-es futamára, a Portugál Nagydíjra.
Az év 12. pole-pozícióját Lewis Hamilton szerezte meg csapattársa, Valtteri Bottas előtt, megelőzve a Red Bull-os Max Verstappent és a Ferrarival kisebb meglepetést okozó Charles Leclerc-t. A harmadik soron Sergio Perez és Alexander Albon osztozhatott a Racing Pointtal és a Red Bull-lal, a negyedik sorból pedig a McLaren párosa, Carlos Sainz és Lando Norris indulhatott. A legjobb tízbe befért még Pierre Gasly (AlphaTauri) és Daniel Ricciardo (Renault).
A portimaói időmérő sem sikerült jól Sebastian Vettelnek, a Ferrari németje csak a 15. helyen várhatta a piros lámpák kialvását.
A mezőny többsége a közepes gumikon kezdte a futamot, nyolcan (a két Red Bull, a két McLaren, Perez, Gasly, Ricciardo és az Alfa Romeo finnje, Kimi Räikkonen) a piros oldalfalú lágyakon indultak, a kemény abroncsokat egyedül a haasos Kevin Magnussen választotta.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egy kiállásos taktika lehetett volna, közepes-kemény elosztásban, 32 körös közepes gumis etappal. Hasonlóan gyorsnak gondolták a lágy-kemény változatot, melyben a lágy gumis etap 18 körös lehetne. Ennél valamivel lassabbnak gondolták az olaszok a kétcserés lágy-közepes-közepes felosztást, két 26 körös közepes gumis etappal a 66 körös versenyen. Mindehhez azonban hozzátették, hogy ezek csak becslések, az adatok hiánya miatt nem biztos, hogy ezek lesznek a leggyorsabb megoldások.
Time to grab Portimão by the horns! 🤘 #PortugueseGP 🇵🇹 #ChargeOn pic.twitter.com/E5Cr3wB1l0
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) October 25, 2020