Miután Lance Stroll kihagyta a két héttel ezelőtti Eifel Nagydíjat utólag bebizonyosodott koronavírus-fertőzöttsége miatt, Portimaóban nem találta a góllövő cipőjét. A pénteki második szabadedzésen Max Verstappennel, a vasárnapi versenyen pedig Lando Norrisszal ütközött az 1-es kanyarnál. Utóbbi esetben egyértelműen a Racing Point pilótáját találták vétkesnek, amiért két büntetőpontot is kapott 5 másodperces időbüntetése mellé.
Így a mclarenes ifjonchoz hasonlóan Stroll is a mezőny végére esett vissza, majd a pályahatárok sorozatos átlépésével is kihúzta a gyufát, az utolsó helyen szenvedő kanadai végül a Portugál Nagydíj egyetlen kiállója lett.
Norris eközben a 13. helyig zárkózott fel, de pont nélkül maradt – érthető módon a brit némileg értetlenül állt Stroll manővere előtt. „Nem is tudom, mit művel Lance. Balra húzódott, ami meglepett, mert könnyedén mehetett volna a belső ívre is” – kezdte elemezni kettejük összeakadását.
„Félig még simán mellette voltam, mégis rámkanyarodott, egyértelműen nem tanult a pénteki esetből. Látszólag sosem tanul a hibáiból. Így gyakran elő is fordul vele ilyesmi, így biztos, hogy legközelebb kerülni fogom őt!”
#PortugueseGP 🇵🇹
— DriveThrough (@DT_F1_) October 25, 2020
[L'IMAGE DU JOUR]
L'accrochage entre Stroll et Norris, le Canadien qui fait la même erreur que lors des essais libres...
🎥 @CanalplusF1 pic.twitter.com/RPKdar0nRQ
Nem mellesleg remekül kezdődött a McLaren futama az akkor változékonynak ígérkező körülmények között. Carlos Sainz még a vezetést is átvette, Norris pedig egészen a harmadik helyig kapaszkodott a rajt után. Viszont ahogyan normalizálódott az időjárás, visszaálltak az erőviszonyok, ami a wokingiak visszaesését eredményezte.
„Elképesztő volt, hogy az első és a harmadik helyen is egy narancssárga autó volt” – emlékezett vissza a mámoros kezdésre. „Eléggé valóságosnak tűnt, nem is értem, mi történt, de azt hiszem, a Mercedesek a közepes gumikon kezdtek, akárcsak Leclerc.”
„Olyanokat is megelőztünk, akik a lágy gumikon rajtoltak, mert… hát, nem is igazán tudom, miért! Egy kicsit többet kockáztattunk az első körben. Nagyon jó rajtot vettünk, és kellő mennyiségű kockázatot vállalva előre jöttünk” – folytatta az elemzést.
„Aztán elkezdtek szemcsésedni az első gumik, ami miatt szenvedtünk. A tempónk pedig nagyon rossz volt a többiekéhez, kiváltképp a közepes gumikon lévőkéhez képest. Szenvedéssel telt az első etap, de többeknek is, akik a lágyakon kezdtek. De jó munkát végeztünk, ami a kármentést illeti.”
Sainznak már valamivel jobban alakult a versenye, végül a hatodik helyen intették le. A McLaren jelenleg negyedik a bajnokságban, két ponttal lemaradva a Racing Point mögött, az egyéni összetettben pedig a 7. és a 10. helyen áll a két pilóta, mindössze négy pont a különbség kettejük között.