Fél óra késéssel vette kezdetét a Forma-1-es Portugál Nagydíj időmérő edzése, miután a szombat délelőtti harmadik szabadedzés utolsó pillanataiban felnyílt egy csatornafedél a pálya 13-as kanyarjában.
Az elmúlt években számtalan alkalommal láthattunk már nem megfelelően rögzített csatornafedeleket, melyek komoly károkat okoztak a Forma-1-es versenygépekben. Sebastian Vettel Ferrarijában nem keletkezett kár, amikor felrántotta a fedelet, de természetesen mindenki szerette volna elkerülni az esetleges baleseteket.
In case you missed FP3…
This bit of drain damage caused problems on the exit of Turn 14#PortugueseGP 🇵🇹 #F1 pic.twitter.com/GIaskIS3pZ
— Formula 1 (@F1) October 24, 2020
Hogy mi volt a pontos probléma, arról Michael Masi versenyigazgató számolt be. „Nem a fedéllel volt gond, hanem az alatta lévő betonalap tört össze, ezért láttuk kiemelkedni a csatornafedelet. Amint észrevettük, leállítottuk a harmadik szabadedzést, és a javítás azonnal elkezdődött a területen. Emellett további ellenőrzéseket hajtottunk végre a közelben” – mondta.
A gyors javítást betonozással oldották meg: a csatorna fedél alatti szakaszát teljesen bebetonozták, a vízátfolyást pedig egy műanyagcsővel biztosították. „Ilyet még nem láttunk korábban, efféle töréseket, ezért minden csatornát ellenőriztünk a pályán. Találtunk repedéseket más helyeken, melyeket szintén azonnal megjavítottunk” – mondta Masi. Az időmérő után megelőző jelleggel még tüzetesebben átvizsgálták a csatornafedeleket, hogy a vasárnapi versenyt hasonló incidens ne zavarhassa meg.
Az ausztrál szakember szerint a probléma felszínre kerülése a Forma-1-es autók hatalmas leszorítóerejének köszönhető. „Nem értékeljük az erőket, melyeket egy F1-es autó generál. Ez egy előre nem látható esemény volt. A pályán számtalan újítást eszközöltek erre a futamra, beleértve a teljes újraaszfaltozást, valamint a biztonsági korlátok fejlesztését. Akkor a csatornákat is ellenőrizték” – tette hozzá a versenyigazgató.