Miután a Red Bull partnere, a Honda 2021 végén távozik a Forma-1-ből, az energiaital-gyártó pedig sem a Mercedestől, sem a Ferraritól, sőt, a csapatfőnök Christian Horner állítása szerint a Renault-tól sem számíthat erőforrásra, szeretnék átvenni és továbbvinni a japánok motorprogramját, de pénzügyi okokból kizárólag úgy, ha az F1-es erőforrások fejlesztését 2022-től teljesen befagyasztják.
A gyártók és csapatok az F1 vezetésével és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselőivel ma, a Portugál Nagydíj helyszínén tárgyalnak a lehetőségekről – érdekes módon váratlan helyről, a Mercedestől számíthat támogatásra a Red Bull.
„Igen” – válaszolta a Mercedes-főnök Toto Wolff, amikor arról kérdezték, jó ötletnek tartja-e a fejlesztések befagyasztását. „Szerintem a Forma-1 jól megvan három motorgyártóval, de ha megtarthatjuk a negyediket is… Tökéletesen megértem a Red Bull álláspontját: nem akarnak újra puszta kliensek lenni, gyári státuszt akarnak maguknak.”
„Megvan a képességük a motor javítgatására, optimalizálására, talán a Honda is készül még dolgokkal, ami alapján bízhatnak abban, hogy van még potenciál az erőforrásban, és szerintem mindent meg kell tennünk, hogy a Red Bull megkapja ezt a lehetőséget.”
„Szerintem bíznak a projektben, ugyanakkor nem szeretnének költekezési háborúba bocsátkozni a többi motorgyártóval. Értelmes javaslat, amit én támogatnék. Szerintem a Red Bull borzasztóan fontos brand a Forma-1 számára, ezért mindent meg kell tennünk, hogy itt tartsuk ezt a két csapatot és hozzásegítsük őket a kvázi gyári státuszhoz” – magyarázta az osztrák.