Miután a Honda 2021 végén távozik a Forma-1-ből, a Red Bull átvenné a japánok erőforrásának gyártását, ám pénzügyi és műszaki okokból csak azzal a feltétellel, hogy 2022-től befagyasztják az F1-es erőforrások fejlesztését.

A két csapatot és egy versenyhelyszínt is működtető energiaital-gyártó megtartása fontos lenne a Forma-1 számára, a Mercedes ezen az alapon támogatná is a kezdeményezést, de a saját erőforrásával jelenleg küszködő Ferrari ugyanakkor természetesen élesen ellenzi azt.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt szintén nincs oda a Red Bull felvetésétől.

„Májusban (a koronavírus-járvány miatti Forma-1-es fejlesztési korlátozások, halasztások bevezetésekor – a szerk.) a Red Bull még azt mondogatta, hogy semmilyen körülmények között nem szabad befagyasztani a motorok fejlesztését, mert máskülönben kiszáll a Honda. Most épp az ellenkezőjét mondják. Gyorsan változnak a dolgok!” – kezdte.

„Tisztelek minden véleményt, méltányolok minden kérést, de nem hagyom magam zsarolni. Senki nem zsarolhat” – célzott a Red Bull kiszállási fenyegetésére a francia, aki annak idején, még a Ferrari csapatfőnökeként maga is alkalmazott hasonló blöfföket a céljaik elérése érdekében.

A Honda kiszállásának bejelentése után mindhárom másik gyártó, a Ferrari, a Mercedes és a Renault is a 2026-ra tervezett új motorformula mielőbbi kidolgozását sürgette, sőt, a Renault akár előbbre is hozná az új erőforrások bevezetését.

„Ha van rá lehetőség, miért ne?” – mondta erről Todt.