A Honda 2021 végén kiszáll a Forma-1-ből, és mivel a Red Bull nem igazán számíthat, de nem is szeretne motort kapni a riválisoktól, az energiaital-gyártó mérlegeli, hogy átvegye a japánok erőforrásának gyártását, ám pénzügyi és műszaki okokból ezt csak akkor tudnák vállalni, ha 2022-től befagyasztanák, vagy legalábbis jelentősen szűkítenék a motorfejlesztést a sportágban. Versenyképes – értsd: saját – motoropció nélkül a Red Bull kiszáll, mondja a motorsportfőnök, Helmut Marko.
A Red Bull kezdeményezése élvezi a Mercedes támogatását, ugyanakkor a Ferrari teljes mértékben ellenzi azt, sőt, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Jean Todt is egyszerű zsarolásnak bélyegezte a kiszállással való fenyegetőzést, aminek nem szeretne engedni.
Marko reagált Todt szavaira, az osztrák azt mondja, nem blöffölnek, komolyan gondolják a távozást.
„Ez nem zsarolás, ez egyszerű tény. Ha nem lesz fejlesztési stop, nem tudjuk átvenni a Honda-projektet. A mai, komplex motorok továbbfejlesztése lehetetlen olyan fejlesztési központ nélkül, mint a szakurai. Ráadásul pénzügyileg is lehetetlen” – mondta az Auto Motor und Sportnak.
„Egyszerűnek tűnik, hogy mástól kapjunk motort, de nem az. Elképzelhetik, mi lenne, ha Ferrari-motorral megvernénk a gyári csapatot. És a Renault-nál is nagyon bíznak benne, hogy 2022-ben már elérnek majd valamit az új motorjukkal és Alonsóval. Ha nem tudunk egyezségre jutni, akkor a távozás is lehetőség. Realistának kell lennünk” – folytatta.