A 2020-as Forma-1-es szezonra meglehetősen rossz autót épített a Ferrari, jelenleg a konstruktőri bajnokság hatodik helyén áll a csapat, és lehet akár még hetedik is az év végére. Az idei autónak külölönösen a motorja gyenge, miután a tavalyi gyanús eredmények után bezárt néhány kiskaput a nemzetközi szövetség.

A hiányzó lóerők nagy szerepet játszottak abban, hogy az első 13 versenyen mindössze 103 pontot gyűjtött a csapat, miközben tavaly ugyanebben az időszakban 326 pont jött össze.

„Jelenleg nem a miénk a legjobb motor, de jövőre teljesen új erőforrást építünk” – mondta Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. „Sokat költöttünk a 2021-es, illetve a 2022-es motor fejlesztésére.”

„A motor már a fékpadon van, az eddigi visszajelzések a teljesítmény és a megbízhatóság szempontjából is nagyon ígéretesek.”

2021-től a csapatok korlátozottan tesztelhetik a motorjaikat fékpadon, a szabályok miatt a Ferrarinak kreatívnak kellett lennie a rendelkezésre álló idő beosztása során.

„2021-re korlátozásokat vezettünk be, de rajtunk áll, hogy hatékonyan és kreatívan éljünk a lehetőségeinkkel. Noha nem tesztelhetünk korlátlanul a fékpadon, van tér a fejlődésre, és azt kell mondanom, eddig nagyon elégedett vagyok az eredményekkel.”