A Red Bull kisebbik csapata, az AlphaTauri szerdán, félig-meddig esős körülmények között küldte a motorpartner Honda Forma-2-es neveltjét, Cunoda Jukit pályára Imolában.
A japán ifjonc a 2018-as Toro Rossóval körözött, és ahogy előtte számtalan fiatal pilótát, őt is meglepte az F1-es autó ereje.
„Az irányítás könnyebb, de fizikai szempontból sokkal nehezebb” – hasonlította össze a Forma-2-essel az F1-est a tesztnap után. „Kevésbé megterhelőre számítottam, ugyanis elég erős a nyakam, az F2-ben nem is sokat érzek. De miután az F1-est vezettem, nagyon is. Főleg a féktávok voltak durvák, sokkal nagyobb a fékerő, mint vártam. Edzenem kellene a következő F1-es vezetés előtt.”
Keeping @yukitsunoda07 busy on track, we’re sure he doesn’t mind 😏 pic.twitter.com/NpncK21u3o
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 4, 2020
„A leglenyűgözőbb a motorerő volt. Erősebb, mint az F2-es, erősebb, mint vártam. Még az esőben is durva volt az azonnali erő. Az esőben erősebb az autó, mint a Forma-2-es szárazon. Ez volt a legnagyobb meglepetés, na meg a fékerő, a száraz pályán az óriási!”
Cunoda hozzátette, hogy a kormány kismillió gombjának, kapcsolójának megjegyzése még könnyű volt, de menet közbeni használatuk már szintén feladta neki a leckét.
Putting in the laps 💪 @yukitsunoda07 pic.twitter.com/VRLSTAiSiX
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 4, 2020
Az AlphaTauri főnöke, Franz Tost méltatta a japánt a teszt után.
„Juki azonnal ráérzett az autóra, így miután a kezdeti esőt követően száraz gumikra váltottunk, rögtön javítani kezdte a köridőket, ami nagyon tetszetős. Az ebédszünet után új gumikkal folytattuk, ő pedig tovább gyorsult, látszott, hogy körről körre magabiztosabb lett. Értékes műszaki visszajelzéseket is adott az autó viselkedéséről, pont, amiket vártunk. Az utolsó etapján versenyszimulációt végzett, nagyon egyenletesen teljesített, ami egyértelműen mutatta, hogy a kézben tartotta a dolgokat.”