A tervek szerint a Forma-1 legkésőbb 2026-ban új motorformulára vált, de az már most biztosnak tűnik, hogy a következő motorgeneráció is hibrid lesz. Noha a Honda jövő évi távozása miatt párbeszéd indult arról, hogy a Forma-1-nek esetleg az elektromos vagy hidrogénhajtás irányába kellene elindulnia, a sport vezetői szerint a hibridek jelentik a helyes utat.
Nem is feltétlenül a motoroknak kellene teljesen megújulniuk, hanem az üzemanyagoknak: fenntartható üzemanyagokkal jelentősen javítani lehetne a sorozat ökológiai lábnyomát.
Last year, we set the target of having a net-zero carbon footprint by 2030
— Formula 1 (@F1) November 12, 2020
One year into the drive, here's how we've changed so far...#F1 pic.twitter.com/hNZhZ0Frpn
A Forma-1 már idén is sokat tett a környezetért, például 36 százalékkal csökkentette az utazó személyzetet, és száz százalékban megújuló energiával működteti irodáit. A sorozat közleménye szerint a Forma-1-nek vezetőnek kell lennie az olyan technológiákban, amelyek csökkentik az autózáshoz kapcsolódó globális szén-dioxid-kibocsátást.
„A fenntartható üzemanyagokkal hajtott hibrid motorok bevezetése nemcsak a sport, hanem az egész autóipari szektor számára lesz jelentős pillanat” – áll a Forma-1 közleményében. A sorozat már fel is állított egy munkacsoportot, amely a fenntartható üzemanyagok köré épülő új motortechnológiákat vizsgálja majd.
Az F1 2030-ra válna karbonsemlegessé, közben a Red Bull saját kibocsátásának drámai csökkentését jelentette be. A No Bull projekt keretében a Red Bull már az idei szezonban karbonsemlegessé válna, a jövő évi, 23 hétvégésre tervezett idény során pedig 5000 tonnával tervezi csökkenteni saját kibocsátását.