Hosszú kihagyás után idén beugróként került a versenynaptárba a Török Nagydíj, a hányatott sorsú isztambuli pályát alaposan fel kellett újítani ahhoz, hogy egyáltalán vendégül láthassa a Forma-1-et. Új aszfaltréteget is leterítettek, mivel azonban a munka éppen csak elkészült a versenyre, az F1-es mezőny előtt autó sem járt rajta.
Mindkét pénteki szabadedzésen összevissza csúszkáltak a versenyzők a jégpálya-simaságú aszfalton, az egykori pályacsúcs még mindig másodpercekre van.
Lewis Hamilton nem fogta vissza magát a kritikával. „Ez a pálya fantasztikus, nem teljesen értem, miért kellett több milliót elkölteni az újraaszfaltozására” – mondta Hamilton. „Tudom, hogy hosszú ideje nem használták, de talán elég lett volna egy alapos takarítás ennyi pénz elpocsékolása helyett.”
„A pálya rosszabb, mint Portimao, ahol szintén új burkolat volt. A gumik nem működnek, mintha korcsolyapályán lettünk volna.”
„Így nincs meg az élvezet a körben, ami egyébként jellemző Isztambulra, és nem is nagyon látom, hogy ez változhatna. Olyan, mintha vizes foltok lennének mindenhol, gyorsításnál nagyon gyorsan kitörhet az autó.”
„Ezek a gumik bizonyos tartományban működnek: ha 10-20 fokkal alatta vagy, nem működnek, ha 20-szal fölötte, akkor sem. Valamiért ez a felület nagyon sima, nagyon zárt és csillogó, az olaj szivárog belőle. Szar, méghozzá nagy sz-szel.”
A Pirelli ráadásul a legkeményebb keverékeket vitte el Isztambulba, Hamilton szerint lágyabb gumikkal jobb lenne a helyzet. „A kemény használhatatlan, a közepes so-so, a lágy már kezd jobb lenni. Ha a leglágyabbakat hozták volna ide, talán jobb lenne a helyzet.”
A Pirelli egyébként elismerte, hogy hibázhatott a gumiválasztásnál. „Nagyon-nagyon régi adataink voltak, több évvel ezelőttről. Ezek már teljesen más gumik, teljesen más keverékek és autók” – magyarázta Mario Isola, a Pirelli sportfőnöke.
„Elvégeztük a szimulációkat, de a 2011-es adatok nem voltak túl relevánsak. Szóval igen, talán hiba volt ezeket a gumikat választani.” Isola azt is elárulta, hogy a Pirellinek későn szóltak a pálya újraaszfaltozásáról, ezért használták a régi adatokat.