A Portugál Nagydíj utáni hétfőn Portimaóban maradtak a Forma-1 legfontosabb emberei, akik az F1 Commission ülésén egy igen komoly, a jövőbeli autók tervezését is érintő változtatásról egyeztettek. Felmerült ugyanis, hogy 2030-tól kezdve betiltanák a szélcsatornák használatát.

„Szerintem a technológia fejlődésével minden lehetséges, azt hiszem ez lenne a helyes dolog” – jelentette ki Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke Isztambulban. „Túl korai lenne még azonban következtetéseket levonni, de ha ebbe az irányba szeretnénk menni, én támogatni fogom.”

Vele szemben Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke már nem ennyire támogató. Szerinte ezt a témát még jobban át kellene rágni. „Nem szabad elfelejtenünk, hogy ezek a bolygó leggyorsabb autói a legnagyobb leszorítóerővel, és nem akarunk élőben kísérletezni a pilótákkal egy CFD (számítógépes áramlástani szimuláció – a szerk.) alapú autóval” – mondta.

„De egy cél felállítása, mint a 2030-as tiltás, talán mindenki számára működhet, és pénzügyi oldalról nézve is fenntarthatóbbá válhat a sport a csapatok számára” – tette hozzá.

A szélcsatornák használatát egyébként már 2022-től korlátozzák: a sikeresebb, bajnokságban előrébb végző csapatok kevesebb időt tölthetnek majd efféle teszteléssel, mint azok, akik a bajnokság hátsó régiójában végeztek. Ennek célja, hogy az utolsó helyen állók behozhassák lemaradásukat.