Azt hihetnénk, hogy Jules Bianchi 2014-es tragédiája óta nem fordulhat elő olyan a világ versenyhelyszínein, hogy egy mentési munkálatokat végző traktor, teherautó vagy egyéb mentőcsapat a pályán tartózkodjon, miközben a pilóták szabadon körözhetnek. Ez a szituáció azonban mégis megtörtént a Forma-1-es Török Nagydíj időmérő edzésén.

A pályamunkások Nicholas Latifi Williamsét emelték ki a 8-as kanyarban a Q1 végén, ám amikor a Q2 elkezdődött, egy traktor még mindig a bukótérben volt, a vizes pályán pedig bárki elszállhatott volna, hiába voltak csak felvezető körön, és volt érvényben sárga zászlós jelzés. Az eset nagy visszhangot keltett, hiszen eléggé veszélyes helyzet alakult ki, így Michael Masi, a Forma-1 versenyigazgatója is kénytelen volt reagálni a történtekre.

„Még akkor engedtük el az autókat a bokszutcából, amikor a mentőjármű a menekülőúton volt. A versenyirányítás azt az információt kapta, hogy a jármű elhagyja a pályát, mire a versenyzők a 8-as kanyarhoz érnek.”

F1: Megmagyaráztak az időmérő életveszélyes hibáját 1

Michael Masi

„Amint nyilvánvalóvá vált, hogy a mentőjármű később ért a korlát végén lévő megnyitáshoz, kiterjesztettük a dupla sárga zászlós szakaszt a 8-as kanyartól a hetes kanyar bejáratáig, hogy még inkább lelassítsuk az autókat a kivezető körükön” – mesélt a vészmegoldásról Masi.

„Nyilvánvalóan nem szeretnénk hasonló forgatókönyvet látni. Utólag már bölcsebb az ember, már másképp csinálnánk, visszatartva az autókat addig, amíg a mentés be nem fejeződik. Felülvizsgáljuk a procedúrát, hogy minimalizáljuk a hasonló esetek előfordulásának esélyét a jövőben” – ígérte a szakember.