Az ausztrál Michael Masi a 2019-es idény elején vette át a Forma-1 versenyigazgatói posztját, miután az addigi szakember, Charlie Whiting a szezonnyitó előtt váratlanul elhunyt. Masi azóta sem rázódott bele teljesen a munkába, szinte nincs olyan hétvége, amikor ne lenne megkérdőjelezhető döntése.

Így volt legutóbb, Isztambulban is, amikor úgy engedte a pályára az autókat az időmérő második szakaszára, hogy odakint még egy munkagép mozgatta Nicholas Latifi kicsúszott Williamsét, ahogy az Emlilia-romagnai Nagydíj után is komoly kritikákat kapott, amiért a biztonsági autós szakasz közben engedélyezte a lekörözöttek elengedését, miközben a pálya szélén még dolgoztak a marshalok.

A ferraris Sebastian Vettel arról beszélt, hogy alapvetően rossz a rendszer, felesleges, időrabló és potenciálisan veszélyes, hogy a körhátrányban lévőknek a sorból kiállva, egy kört végisprintelve kell a mezőny végére felsorolniuk, amikor egyszerűen szoftveresen, az időmérő rendszeren belül is lehetne kezelni a dolgot.

A Motorsportnak nyilatkozva Masi elmondta, hogy Isztambulban csütörtökön és pénteken már tárgyaltak a csapatokkal az esetleges eljárási változtatásokról, foglalkoznak a kérdéssel, hogy még idén és a jövőben biztonságosabbá tegyék a „visszakörözést”, Vettel felvetését viszont elutasította:

„Én úgy tudom, hogy ez a dolog már akkor is felmerült, amikor évekkel ezelőtt meghozták a szabályt. Akkor – legalábbis én így hallottam – a csapatok nem támogatták ezt. Az eltérő gumiállapotok, eltérő üzemanyagszintek és ezek következményei miatt egy úgymond egyszerű szoftveres változtatás összességében hátrányos lenne sportszempontból” – magyarázta.