Lewis Hamilton talán nem a legjobb jogi szakértőkkel dolgozik, ugyanis a versenyző kereskedelmi jogait, védjegyeit kezelő 44IP cég az Európai Unió szellemi termékekkel, védjegyekkel foglalkozó hatóságánál (EUIPO) első pillantásra is nonszensznek látszó keresettel élt.
Hamiltonék azt szerették volna megakadályozni, hogy a ma a Swatch-csoporthoz tartozó, 1892 óta óragyártással foglalkozó Hamilton védjegyoltalmat kapjon az európai piacon a különböző kiegészítők forgalmazására.
A horológia kedvelői, a karórák rajongói körében jól ismert, angolos neve ellenére svájci gyártó dolga nem volt nehéz, az EUIPO új, a decemberi elsőfokú ítéletét megerősítő döntésében rámutatott, hogy szó sem lehet rosszhiszemű védjegyfoglalásról, hiszen a Hamilton bizonyíthatóan, még a versenyző képviselői által is elismerten immár majdnem 130 éve a piacon van, méghozzá aktívan, bőven megelőzve az F1-es sztár születését (1985), akinek természetes személyként amúgy sem jár automatikusan védjegyoltalom a nevére.
Lewis Hamiltonék a hétszeres világbajnok pilóta neve alatt több terméket szerettek/szeretnének piacra dobni, más kiegészítők mellett például okosórákat is, a halva született próbálkozás az utóbbiak miatt indult.