Ahogy köztudott, a haasos Romain Grosjean a vasárnapi Bahreini Nagydíj első körén a Forma-1 elmúlt pár évtizedének egyik legszörnyűbb balesetét szenvedte el, amikor Danyiil Kvjat AlphaTauriját érintve az autója megugrott, majd 221 km/órás sebességgel csapódott a pálya széli szalagkorlátnak, pontosabban szalagkorlátba, ahol a kiömlő üzemanyag azonnal óriási lángtengerré változtatta a helyszínt.

A francia pilóta 26 másodpercet töltött a lángok között, de miután a glória megvédte a fejét, a túlélőcella a testét, képes volt saját erőből kimászni az autóból, mindössze enyhe égési sérüléseket szenvedett a kezein, vasárnap este már a kórházból üzent.

A rajtoknál a mezőny mögött haladó orvosi autó szerencsére azonnal a baleset helyszínén volt, az F1 orvosa, Dr. Ian Roberts így beszélt a mentésről:

„Azt hiszem, először azt mondtam neki, hogy üljön le. Látszott, hogy sokkos, a sisakrostélya teljesen homályos volt, sőt, meg is olvadt. Sikerült levenni róla a sisakot, hogy ellenőrizhessem, rendben van-e. Fájlalta a lábát és a kezeit, de onnan már tudtam, hogy biztonságos elvinni őt az orvosi autóig, hogy ott egy kicsit védettebb legyen, kapjon egy kis gélt az égéseire, és hogy onnan átkerülhessen a mentőbe, ami a kórházba viheti” – idézte fel az orvos.

„Az ilyen esetekben a lángok és a füst belélegzése jelenti a legfőbb veszélyt. De szerencsére semmi sem jutott be a sisakjába, meg is néztük a belsejét. Orvosi szempontból elégedettek voltunk vele, nem látszott életveszélyes sérülés, így egyszerűen csak igyekeztük elsődlegesen ellátni a látható sérüléseket.”

„Nagyon furcsa volt a baleseti helyszín, az autó fele a rossz irányba állt, a korlát túlsó oldalán. Óriási volt a hő. Próbáltam felmérni a helyzetet, jobbra néztem, és megláttam, hogy Romain próbál kimászni” – tért vissza a mentés első pillanataihoz Roberts.

„Valahogy el kellett jutnunk hozzá. Ott volt a marshal a tűzoltókészülékkel, azzal pedig sikerült épp annyira eltolni a lángokat, hogy Romain kimászhasson, elérhessük és áthúzzuk a korlát másik oldalára.”

Az orvosi Mercit vezető Alan Van der Merwe azt mondja, ilyet még sosem látott, így a tanultak mellett nagyban kellett támaszkodniuk az ösztönökre.

„Az alap a sok felkészülés, de aztán jön egy ilyen helyzet, amilyet még sosem láttunk előtte. Én még nem láttam ilyen tüzet, amióta az orvosi autó sofőrje vagyok, szóval ismeretlen terep volt ez, a saját elképzeléseimre kellett támaszkodnom. Sok mindenre készülünk, átnézünk sok lehetséges esetet, de ez őrület volt, látni, egy fél autót, míg a másik felének nyoma sincs, csak egy óriási tűzgömb látszik. Szó szerint másodperceink voltak a cselekvésre, rögtönözni kellett. A felkészülés csak egy bizonyos határig elég, aztán az ösztönökön és a gyors gondolkodáson múlik minden.”