Már-már rendszeressé vált az elmúlt években, hogy a Forma-1-es Abu-dzabi Nagydíjat követően a mezőny a Yas Marina versenypályán marad tesztelni. Idén sem lesz másként: a csapatok december 15-én, kedden küldhetik pályára fiatal versenyzőiket a 2020-as autókkal.
A Racing Point és a McLaren ezt tudva inkább úgy döntött, hogy részt sem vesznek a teszten, sok hasznuk nem származna belőle. Nem úgy Fernando Alonsónak, aki egy kiskaput kihasználva a Renault 2020-as versenygépével gurulhat a pályára. A szabályok jelenleg a 100 kilométeres futásra korlátozott filmforgatási napok kivételével nem engedik az aktuális autók használatát privát teszteken, így ezzel egyértelmű előnyhöz jut a spanyol, aki az utóbbi hetekben a francia alakulat két évvel ezelőtti autóját hajtotta.
Alonso egy, a 2020-as sportszabályzatban található kiskapunak köszönhetően pattanhat a Renault-ba, mely szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) különengedélyével vehet részt azon a teszten, ahol elvileg olyan pilóták vezethetnének, akiknek van nemzetközi A-licence és nem vettek részt kettőnél több F1-es versenyen.
Érthető módon a riválisok nem örülnek, hogy a két évet kihagyó spanyol előnybe kerül. A leghangosabban azok a csapatok tiltakoztak, akik szintén új pilótával vágnak neki a 2021-es szezonnak, azaz a teszttől egyébként is távol maradó McLaren és Racing Point, illetve a Ferrari. Az előny ugyanis nem csak a versenyző munkaeszközének kiismeréséről és az autóval való összeszokásról szólhat, de Alonso fejlesztési irányokat is meghatározhat ezzel a Renault-nál.
A tiltakozások ellenére Alonso a különengedélyt megkapta, de ezzel együtt az FIA elengedte a kétfutamos feltételt – a döntés egyenesen a szövetség elnökétől, Jean Todttól érkezett a Motorsport.com beszámolója szerint. Ezzel azonban kezdi értelmét veszíteni a fiatal pilóták tesztje elnevezés: a Red Bull ugyanis a Toro Rossónál korábban megfordult tartalékját, Sebastien Buemit ültetheti be autójába, míg az Alfa Romeo Robert Kubica szolgálataira számít.