Romain Grosjean a múlt vasárnapi Bahreini Nagydíjon 221 km/h-s sebességgel csapódott a szalagkorlátba nem sokkal a rajt után. A becsapódás erejétől az autó lángokba borult, a korlát átszakadt, a francia versenyző 28 másodpercet töltött a lángok között.

A mezőny ezen a hétvégén is Bahreinben versenyez majd, de az úgynevezett külső körön. Ennek a nyomvonalnak is része az a szakasz, ahol Grosjean balesetet szenvedett, az elmúlt napokban átépítették a baleset helyét.

A korlátot újjáépítették, a biztonság növelése érdekében két sornyi gumifalat is húztak elé. Változtattak a 9-es kanyaron is, ahonnan eltávolítottak egy kerékvetőt, csökkentve az esélyét annak, hogy az autók nagy sebességgel a levegőbe emelkedhessenek. A 9-es kanyar előtti gumifal is vastagabb lett, már négy sorból áll.

Az FIA bejelentése alapján Grosjean balesetének ügyében részletes vizsgálat indult, amelynek eredményei 6-8 hét múlva várhatók. A francia pilóta és Sebastian Vettel a versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA igazgatói, a német már hétfőn meglátogatta Grosjeant a kórházban.

Grosjean és Vettel egyetértettek abban, hogy a vizsgálatnak több fontos kérdésre is választ kell adnia. „Fel kell tárnunk, hogy a kesztyűk miért égtek el ennyire gyorsan (ezért szenvedett Grosjean másodfokú égéseket a kezén – a szerző), és hogy a nyaktámaszom miért jött le, és akadályozott a menekülésben. Ezen lehet javítani” – mondta Grosjean.

„Azt is ki kell derítenünk, miért nyílt így szét a korlát. Jean Todt, az FIA elnöke megkért, hogy vegyek részt a vizsgálatban.” Ugyanígy fontos kérdés lesz, hogy mitől gyulladt ki azonnal az autó. A francia versenyző csütörtökön azt mondta, feleslegesen nem kockáztat, ha nem gyógyul eleget a keze, a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon sem áll rajthoz.