Romain Grosjean a múlt vasárnapi Bahreini Nagydíjon 221 km/h-s sebességgel csapódott a szalagkorlátba nem sokkal a rajt után. A becsapódás erejétől az autó lángokba borult, a korlát átszakadt, a francia versenyző 28 másodpercet töltött a lángok között.
A mezőny ezen a hétvégén is Bahreinben versenyez majd, de az úgynevezett külső körön. Ennek a nyomvonalnak is része az a szakasz, ahol Grosjean balesetet szenvedett, az elmúlt napokban átépítették a baleset helyét.
FIA ha añadido 2 filas neumáticos y cinturón en zona accidente Grosjean. Entiendo que aún no han terminado.Guadarail siguiente sigue sin
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) December 3, 2020
FIA added 2 rows of tyres with conveyor belt on Grosjean accident barrier. I understand job not finishied yet, as following one isn't done yet pic.twitter.com/CopggSBtiT
A korlátot újjáépítették, a biztonság növelése érdekében két sornyi gumifalat is húztak elé. Változtattak a 9-es kanyaron is, ahonnan eltávolítottak egy kerékvetőt, csökkentve az esélyét annak, hogy az autók nagy sebességgel a levegőbe emelkedhessenek. A 9-es kanyar előtti gumifal is vastagabb lett, már négy sorból áll.
📍Bahrain International Circuit, Sakhir
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) December 3, 2020
📏 3.543km
🔁 87 Laps#SkyF1 | #F1 | #SakhirGP 🇧🇭 pic.twitter.com/NcIfGymqsE
Az FIA bejelentése alapján Grosjean balesetének ügyében részletes vizsgálat indult, amelynek eredményei 6-8 hét múlva várhatók. A francia pilóta és Sebastian Vettel a versenyzők érdekvédelmi szervezete, a GPDA igazgatói, a német már hétfőn meglátogatta Grosjeant a kórházban.
Grosjean és Vettel egyetértettek abban, hogy a vizsgálatnak több fontos kérdésre is választ kell adnia. „Fel kell tárnunk, hogy a kesztyűk miért égtek el ennyire gyorsan (ezért szenvedett Grosjean másodfokú égéseket a kezén – a szerző), és hogy a nyaktámaszom miért jött le, és akadályozott a menekülésben. Ezen lehet javítani” – mondta Grosjean.
„Azt is ki kell derítenünk, miért nyílt így szét a korlát. Jean Todt, az FIA elnöke megkért, hogy vegyek részt a vizsgálatban.” Ugyanígy fontos kérdés lesz, hogy mitől gyulladt ki azonnal az autó. A francia versenyző csütörtökön azt mondta, feleslegesen nem kockáztat, ha nem gyógyul eleget a keze, a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon sem áll rajthoz.