A Forma-1-es költségplafon bevezetésével a legnagyobb istállóknál rengeteg erőforrás kihasználatlanul maradhat azért, mert egyszerűen nem fér bele a kiadási keretbe. A Ferrari ezt többféleképpen is igyekszik megoldani: átszervezéssel más csapatokhoz küldik dolgozóikat, valamint szélesítik motorsportos tevékenységeiket.

Mattia Binotto, az F1-es alakulat csapatfőnöke ezt még májusban árulta el, megemlítve az IndyCarba és a hosszútávú versenyzésbe való beszállás lehetőségét. A Motorsport.com olasz kiadása szerint azonban Maranellóban úgy döntöttek, hogy nem foglalkoznak az amerikai szériával, és inkább a Le Mans-i 24 órás versenyen aratott győzelmet tűzték ki célul.

A hírekre Roger Penske, az IndyCar tulajdonosa egy közleménnyel reagált. „Mélyreható párbeszédeket folytatunk számos különböző céggel, akik érdeklődnek a sport iránt. A Ferrari az egyik ilyen márka, akik érdeklődést mutattak, és beszélgetünk velük az IndyCarhoz csatlakozás lehetőségéről.”

Az IndyCar 2023-tól 2,4 literes hibridmotorokra vált. Jelenleg két motorszállító, a Honda és a Chevrolet látja el a sorozat autóit erőforrásokkal.