A Red Bull-os Max Verstappen nyerte a 2020-as Forma-1-es Abu-dzabi Nagydíjat a két Mercedes-pilóta, Valtteri Bottas és Lewis Gamilton előtt. Az 55 körös futam nem tartogatott sok izgalmat, a rajtnál, illetve a biztonsági autós újraindításnál minden eldőlt – egyiknél sem történt változás az élmezőny sorrendjében.
Utóbbiért a futam egyetlen kiesője, Sergio Perez volt a felelős: a Racing Point műszaki hiba miatt megállt a pályán, a safety cart pedig szinte mindenki kihasználta, letudva egyetlen kiállásukat.
Perez: „I lost the fucking engine again.”
— tami. (@Vetteleclerc) December 13, 2020
A többiekhez képest alternatív taktikával próbálkozott a Ferrari, ám számításaik nem jöttek be: Charles Leclerc a 13., Sebastian Vettel a 14. lett. Utóbbi az utolsó versenyét futotta a maranellóiakkal.
A nap másik győztese a McLaren volt: Lando Norris és Carlos Sainz az 5-6. helyen zártak, eredményüknek köszönhetően pedig elcsaklizták a Racing Pointtól a konstruktőri harmadik helyet. A rózsaszín alakulat becsületét Lance Stroll próbálta menteni, de az utolsó körben a renault-s Esteban Ocon elvette tőle a 9. helyet, csak tizedik lett a kanadai.
Pontot szerzett még Daniel Ricciardo és Pierre Gasly: a Renault ausztrálja a hetedik lett utolsó versenyén a franciákkal, búcsúzóul a bónuszpontot érő leggyorsabb kört is megfutotta. Az AlphaTauri versenyzője a nyolcadik helyen látta meg a kockás zászlót.
Az egyéni bajnokságot Hamilton nyerte Bottas és Verstappen előtt, a középmezőny legjobbja Perez lett Ricciardo, Sainz, Albon, Leclerc, Norris és Gasly előtt.
A konstruktőrök közt a Mercedes nem talált legyőzőre, a Red Bull a második lett. A harmadik helyet a McLaren húzta be végül a Racing Point, a Renault és a Ferrari előtt. Az AlphaTauri hetedik lett, a tabella végén pedig Alfa Romeo, Haas, Williams lett az év csapatsorrendje.
Idén már nem lesz több Forma-1-es futam, legközelebb 2021-ben szurkolhatunk a pilótáknak és a csapatoknak – a tervek szerint 96 nap múlva, Ausztráliában kezdődik a 2021-es szezon.
A futam részletes összefoglalója az alábbiakban olvasható.
A lemenő nap fényénél, 23 fokos levegő- és 31 fokos aszfalthőmérséklet mellett sorakoztak fel az autók a rajtrácsra a 2020-as szezon tizenhetedik, egyben utolsó Forma-1-es futamára, az Abu-dzabi Nagydíjra.
Az év 17. pole-pozícióját a Red Bull-os Max Verstappen szerezte meg a Mercedes párosa, Valtteri Bottas és Lewis Hamilton előtt. Mögöttük Lando Norris sorakozhatott a rajtrácson a McLarennel, az ötödik rajtkockából Alexander Albon indulhatott a másik Red Bull-lal, megelőzve Carlos Sainz McLarenjét. Hetedikként Danyiil Kvjat indulhatott az AlphaTaurival Lance Stroll Racing Pointja elől. Az eredetileg kilencedik időt autózó Charles Leclerc még Szahírban három helyes rajtbüntetést kapott rajtbalesete miatt, ezért a legjobb tíz kiadó helyein az AlphaTauri-s Pierre Gasly és a Renault franciája, Esteban Ocon osztozhatott.
Leclerc így a 12. helyről indulhatott, csapattársa, Sebastian Vettel elől. Rajta kívül még büntetést kapott a Racing Point múlt heti győztese, Sergio Perez, valamint a Haas dánja, Kevin Magnussen: mindkettejük autójában olyan erőforrásegységeket cseréltek, melyekből már elhasználták a szabályokban foglalt mennyiséget, így a rajtrács végén várhatták a piros lámpák kialvását az 55 körös futam előtt.
A mezőny többsége a közepes gumikon kezdte a futamot, öten (Norris, Albon, Stroll és a két AlphaTauri) a piros oldalfalú lágyakon indultak, míg a renault-s Daniel Ricciardo, Vettel, Magnussen és Perez a fehér szélű keményeket használva rajtolt.
A Pirelli szerint a leggyorsabb stratégia száraz időben az egy kiállásos taktika lehetett volna, közepes-kemény elosztásban, 18 körös közepes gumis etapokkal. Valamivel lassabbnak gondolták a lágy-kemény változatot, melyben a lágy gumis etap 14 körös lehetne. A két kiállásban gondolkodók számára a lágy-kemény-lágy stratégiát számolták 12 körös lágy abroncsos etapokkal.
2020 Squad 🤜🤛 (Just missing @RGrosjean) #AlphaTauri #F1 #AbuDhabiGP 🇦🇪 pic.twitter.com/PgM0s0W75P
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) December 13, 2020